Viktig information från rymdpolisens underrättelsebyrå

Startat av Mirandir, 03 Mars 2009 kl. 18:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

FYI. Avlyssnad internkommunikation inom rymdpolisen antyder en närstående razzia mot medlemmar av Swebrick.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Via säkra källor så har det kommit till vår kännedom att det finns en rörelse som planerar att väcka liv i den terroriststämplade rörelsen Blacktron I. Och som i ett steg i dessa planer så tänker man bygga en arme robothund med hjälp av stulna ritningar. Ritningarna i fråga gäller enheten 8399 Robo K9 som planerats att tas i bruk i sommar.

Våra källor har även kunnat delge oss bilder på en färdigställd prototyp(SE bifogade filer). Man kan tydligt se på bilderna vilken sorts ödeläggelse dessa galningar skulle kunna åstadkomma med dessa massförstörelsevapen.

Vi misstänker att denna prototyp tillverkats av en av de ökända Swebrickmedlemmarna med aliaset "Mirandir". Vi misstänker även att  beståndsdelar tillhandahållits av mt en annan Swebrickmedlem med alias "Etzel" samt vissa individer på Bricklink. Det är därför vår rekomendation att det snarast, med stöd av gällande antiterroristlagar, utförs en razzia mot dessa individer eller att de uppförs på den internationella listan över terrorister därigenom strypa dessa, fria värdens fienders, planer.

/T. Bodström

Bifogade filer:

------------------------------------------------------------------------------------------------
Legobloggen: http://legobloggen.com

Etzel

Jag är oskyldig! Jag hade ingen aning om syftet med delen jag bidrog med!  :D  :D

Sirre

Nextuz

Mirandir

8399 Robo-K9 var absolut först!  ;D Fast jag inser nu att jag borde ha använt en rund 1x1 på huvudet istället för en kvadratisk.

Nextuz

Ras 74

Vi såg denna plus en annan av dessa små på LEGOLAND Günzburg i lördags.
Jag köpte ingen, men CopMike gjorde det tror jag.
Flera av Space Polis aliens mini-figurerna kommer gå att använda som "badguys"
till Star Wars om man vill.

Men den svarta "hunden" ser verkligen bra ut som en av de elaka.

-Ras-
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Mirandir

Citat från: Ras skrivet 27 Maj 2009 kl. 08:21
Vi såg denna plus en annan av dessa små på LEGOLAND Günzburg i lördags.
Jag köpte ingen, men CopMike gjorde det tror jag.
Flera av Space Polis aliens mini-figurerna kommer gå att använda som "badguys"
till Star Wars om man vill.

Men den svarta "hunden" ser verkligen bra ut som en av de elaka.

-Ras-

De där Space Police impulse setten bör snart gå att köpa i Sverige också. På måndag om jag inte har helt fel...

Ras 74

Den 2 juni verkar det som det kommer hända en del.
Även tisdagen efter, den 9 juni.
Då kommer de nya Star Wars seten iaf.
Sen är det brukligt att Toys R Us och BR får sina nyheter exakt en vecka
innan de "vanliga" leksaksaffärerna.

-Ras-
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.