ännu ett nedgånget viktorianskt hus

Startat av Majkel, 23 Februari 2016 kl. 22:55

Föregående ämne - Nästa ämne

Majkel

Här kommer ännu ett hus från mina kvarter. Jag snodde en del grejjer rakt av från Wineyards kårhus, tack för inspirationen!

IMG_5439 by Mikael Berglund, on Flickr

IMG_5438 by Mikael Berglund, on Flickr

Är det någon som vet hur man väljer i vilken ordning bilderna jag lägger upp på flickr kommer att visas på just flickr?

Magnus den store

Ingen kan beskylla dig för att vara rädd för färger. Gillar den vita inramning. Jag reagerar på att fönstersättningen på ena bilden skiljer sig mellan planen och funderar på om det går att öppna balkongdörren. Jag är nog bara lite skadad av alltför många husbesiktningar.  ::)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Muede

Jag gillart! Speciellt att fasaden går in vid ytterdörren. Det var snyggt!
/ Muede

robban

Fantastiskt snyggt!! Dom vita partierna va ju riktigt läckert, fast pixel camo va ju skaplig den me  ;)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Peter S

Snyggt! Det blir ett helt nedgånget kvarter! Undrar vem som förvaltar dem?

Sollan

mechamike

Citat från: Majkel skrivet 23 Februari 2016 kl. 22:55
Är det någon som vet hur man väljer i vilken ordning bilderna jag lägger upp på flickr kommer att visas på just flickr?

Under "Organize" gå sedan till Albums and collections, klicka dig in i albumet , flytta runt fotona i den stora rutan till den ordning du vill ha.. och så det viktigaste den blå SAVE knappen!!! när du är nöjd..

Ontopic.. bra klossat dina färgval är som vanligt djärva. men du måste börja förstöra stukaturen mer så det passer bättre med de i övrigt risiga fasaderna ..  blanda ut med nån tan eller lbg bit , adda nån cheze eller roundplate som bryter det vackra..!
?

AndersI

Snyggt hus modellmässigt!

Jag är dock inte helt överens med färgkombinationerna. Först och främst den svarta (?) färgen - som du har byggt det, verkar den vara lagret under den mörkgröna, och det känns orimligt. Svartmålat hus? Innerst, närmast teglet skulle jag kunna begripa svart...

Sen tycker jag inte andelen av de olika färgerna stämmer med den (av mig) antagna ordningen - innerst har du tegel, sedan tan och/eller ljusgrön, sedan svart och/eller mörkgrön (på några ställen motsägs detta antagande av enskilda svart bredvid tegel etc.). Jag förväntar mig att det senaste färglagret har den största ytan, och att de andra dyker upp mer eller mindre i sekvens in mot teglet.

Och som Mechamike säger (och jag sa redan på förra huset) - stuckaturen är alldeles för fräsch i relation till resten av fasaden.

Men det är fortfarande väldigt snyggt!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

BrickMicke

Snyggt. Gillar hören skarpt. Påminner om några hus jag såg i Belgien. Mycket fint bygge.  :D

ByggareDan

Riktigt snyggt hus med en del finurliga lösningar.
Hade ju vart kul o se detta hus i sin forna glans
Har också lite svårt för färgsättningen, känns lite militärcamouflage-aktigt.

Sen är färger alltid svårt i se hur dom passar ihop såhär på en bild, är nog inte lika utstickande i färgerna om man har en gata med nergångna hus.

/ByggareDan