Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP halv stud ut.

Startat av Lordflintstone, 21 Februari 2016 kl. 15:55

Föregående ämne - Nästa ämne

Lordflintstone

Jag, Gideon, drdoddo och fler har inspirerats/snott tekniken på senare tid med "en halv stud in" för att göra trasiga väggar.
Detta är ett arbetsprov på att göra en "halv stud ut" för att se att det funkar.
Det är meningen att det skall vara en vägg med brickmönster och bara lite vit puts kvar. Alltså det omvända. Jag tror det kan bli fint.

Gideon

Citat från: Lordflintstone skrivet 21 Februari 2016 kl. 15:55
Jag, Gideons, drdoddo och fler har inspirerats/snott tekniken på senare tid med "en halv stud in" för att göra trasiga väggar.
Detta är ett arbetsprov på att göra en "halv stud ut" för att se att det funkar.
Det är meningen att det skall vara en vägg med brickmönster och bara lite vit puts kvar. Alltså det omvända. Jag tror det kan bli fint.
Tack för en bra idé, ska testa det vid något tillfälle också...kanske när några hundra dark red masonry bricks kommit med bulken i höst? :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Lordflintstone

Citat från: Gideon skrivet 21 Februari 2016 kl. 17:06
Citat från: Lordflintstone skrivet 21 Februari 2016 kl. 15:55
Jag, Gideons, drdoddo och fler har inspirerats/snott tekniken på senare tid med "en halv stud in" för att göra trasiga väggar.
Tack för en bra idé, ska testa det vid något tillfälle också...kanske när några hundra dark red masonry bricks kommit med bulken i höst? :)

Ha ha, precis min tanke. Fast jag kommer bara ha två väggar till en vinterträdgård med denna teknik.

drdoddo

Intressant, får ta och prova detta själv. Borde ju gå att kombinera båda för att få ordentligt med struktur.