Lego Club Max - Hur, var & varför har denna figur släppts?

Startat av Skrytsson, 17 Augusti 2010 kl. 10:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Surfade runt lite på BrickLink och upptäckte att hårbiten till Skatearen och Surfaren även finns i reddish brown. Denna figur bär den:

Jag har inte riktigt fått rätsida på det, men det verkar som att det rör sig om en promo-figur av nått slag. Något man har fått med när man gick med i Lego Club under en begränsad tid? Detta ger indikation om det: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=852996-1
Och att döma utav köphistoriken på BL verkar den ha kommit i maj eller juni.

Upptäckte sen också den här: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?M=gen033
Samma hår fast på en ny figur. Köphistoriken tyder på att figuren inte alls funnits ute länge på marknaden, kanske går den fortfarande att få tag på, på något sätt (förutom BL-överpriserna)?

Skrytsson

Läste följande:
LEGO Stores Exclusive Max Minifigure. These were given away during a LEGO Club meeting at the LEGO Stores.

Samt att den ska finnas som nyckelring.

Ferdik

Han är cool! Jag hade hoppats den skulle följa med nästa Lego Club magazine, men det avfärdades med att då skulle det behöva tillverka MASSOR. Han är någon form av give away/promo. Var vet jag ej. Jag har ej sett någon i Sverige som har den.

Skrytsson

Upptäckte att den finns ju som nyckelring på S@H. Men håret (och hela figuren i övrigt) är ju oanvändbar - eftersom man då inte kan ta loss benen frå torson samt att håret ju kommer ha ett stort hål om man försöker avlägsna metallbiten.

Måns.S

Citat från: Ferdik skrivet 17 Augusti 2010 kl. 13:48
Han är cool! Jag hade hoppats den skulle följa med nästa Lego Club magazine, men det avfärdades med att då skulle det behöva tillverka MASSOR. Han är någon form av give away/promo. Var vet jag ej. Jag har ej sett någon i Sverige som har den.
Jag hoppades på det med, men det var nog att hoppas för mycket. Tyvärr. :'(

Skrytsson

Nån som har koll på Birthday-figuren? Är det samma sak där, promo i nått sammanhang?

knalltoss

Citat från: Skrytsson skrivet 17 Augusti 2010 kl. 18:52
Nån som har koll på Birthday-figuren? Är det samma sak där, promo i nått sammanhang?

Tror det är den gubben som följer med i Birthday Party Kit. Finns på S@H om man ändrar land till UK.
/Rikard

Teabox

Citat från: knalltoss skrivet 18 Augusti 2010 kl. 11:56

Tror det är den gubben som följer med i Birthday Party Kit. Finns på S@H om man ändrar land till UK.

Hittade lite bilder på kitet på Eurobricks. http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=45041

Paketet innehåller visst 10 stycken av den minifiguren.

Skrytsson

Citat från: teabox skrivet 18 Augusti 2010 kl. 12:53
Citat från: knalltoss skrivet 18 Augusti 2010 kl. 11:56

Hittade lite bilder på kitet på Eurobricks. http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=45041

Oj, värsta coola setet ju.

CopMike

Citat från: Ferdik skrivet 17 Augusti 2010 kl. 13:48Han är cool! Jag hade hoppats den skulle följa med nästa Lego Club magazine, men det avfärdades med att då skulle det behöva tillverka MASSOR. Han är någon form av give away/promo. Var vet jag ej. Jag har ej sett någon i Sverige som har den.
Jag har minst en, fick den från en kompis som jobbar i en Lego Brand Store i Chicago. Håret är riktigt trevligt, och samma som nedan birthday gubbe. Ett par nyckelringar finns oxå någonstans ihögarna, kanske läge för en Free Raffle igen ;)?

Citat från: teabox skrivet 18 Augusti 2010 kl. 12:53

Stämmer. Jag stod och klämde på ett set i Lego butiken på Rockefeller Plaza i NY för nån månad sen. Såg klart coolt ut men jag hade inte plats/$$$ för den :(!

Micke

Stigge72

Citat från: CopMike skrivet 28 Augusti 2010 kl. 11:10
Citat från: Ferdik skrivet 17 Augusti 2010 kl. 13:48Han är cool! Jag hade hoppats den skulle följa med nästa Lego Club magazine, men det avfärdades med att då skulle det behöva tillverka MASSOR. Han är någon form av give away/promo. Var vet jag ej. Jag har ej sett någon i Sverige som har den.
Jag har minst en, fick den från en kompis som jobbar i en Lego Brand Store i Chicago. Håret är riktigt trevligt, och samma som nedan birthday gubbe. Ett par nyckelringar finns oxå någonstans ihögarna, kanske läge för en Free Raffle igen ;)?

Låter som en lysande idé, tycker jag. :)

Ferdik

Jag byter gärna bort en vit Bobba Fett mot Max, om nu någon tycker det låter spännande.  :)

Ferdik

Anna

På barnens hus i Västerås, så fick jag två idag när jag anmälde mina killar till Lego Club. Talong fanns i butiken.

Ferdik

Citat från: Anna skrivet 08 September 2010 kl. 20:48
På barnens hus i Västerås, så fick jag två idag när jag anmälde mina killar till Lego Club. Talong fanns i butiken.

Tack! Jag drar dit imorgon!  :)