Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Solitary Council

Startat av Full Plate, 12 Februari 2016 kl. 23:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Full Plate

Hej!

Gjort ett nytt bygge för min story i GoH. Förhoppningsvis har jag fått till bakgrunden lite bättre denna gången :) Och ja, jag gillar att bygga träd  ;)

Tar gärna emot konstruktiv kritik :)

Peter S

Snyggt bygge! Jag gillade verkligen de lila bladen nere i undervegetationen!

Odidoma

Väldigt snyggt bygge! Du har verkligen lyckats med träden, Hade varit roligt att se dem live i Halmstad. Jag gillar dessutom attd u har byggt träden med samma teknik (antar jag) men ändå varierat slutresultatet. Lycka till i Goh!

dalle

Snyggt. Gillar undervegetationen och de mörkare träden. Tycker dock inte att du fått till stenen i mitten och den rena vita stammen sticker ut för mycket.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Odidoma skrivet 13 Februari 2016 kl. 04:55
Väldigt snyggt bygge! Du har verkligen lyckats med träden, Hade varit roligt att se dem live i Halmstad. Jag gillar dessutom att du har byggt träden med samma teknik (antar jag) men ändå varierat slutresultatet. Lycka till i Goh!

Jag hoppas också kunna se dem live framöver. Nu syns det lite bättre hur stammarna är gjorda.

Citat från: dalle skrivet 13 Februari 2016 kl. 05:19
Snyggt. Gillar undervegetationen och de mörkare träden. Tycker dock inte att du fått till stenen i mitten och den rena vita stammen sticker ut för mycket.

Jag håller med, förutom det där om stenen, En sten kan väl se ut (nästan) hur som helst. Om du lägger in lite mörkare delar här och där i stammen tror jag att det ser verkligare ut.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Lordflintstone

Fint igen!
Jag undrar om det blev en miljard BL köp eller finns det butiker med så stora mängder armar?

bitbrist

Snyggt! Trädstammarna är imponerande! Är dom stabila? Gissar att dom är väldigt pillriga att bygga.

Sollan

Perhed

Härlig helhet och färgblandningen och all vegetation ger ett riktigt intensivt djup. Trädenstammarna är, som redan sagts, riktigt coola.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

Full Plate

Tackar!

Citat från: Odidoma skrivet 13 Februari 2016 kl. 04:55
Väldigt snyggt bygge! Du har verkligen lyckats med träden, Hade varit roligt att se dem live i Halmstad. Jag gillar dessutom attd u har byggt träden med samma teknik (antar jag) men ändå varierat slutresultatet. Lycka till i Goh!
Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 13 Februari 2016 kl. 08:00
Jag hoppas också kunna se dem live framöver. Nu syns det lite bättre hur stammarna är gjorda.
Hade gärna tagit med dem till Halmstad, men för sent att anmäla objekt nu från vad jag förstår.

Citat från: dalle skrivet 13 Februari 2016 kl. 05:19
Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 13 Februari 2016 kl. 08:00
Jag håller med, förutom det där om stenen, En sten kan väl se ut (nästan) hur som helst. Om du lägger in lite mörkare delar här och där i stammen tror jag att det ser verkligare ut.
Jag håller med om att den vita stammen inte blev så bra. Jag ville ha den helt vit pga storyn, men nu i efterhand så hade jag nog övervägt att blanda in lite andra färger. Hade också velat göra det högra trädet i tan istället för dark brown, men har inga sådana bitar.
Att stenen inte blev särskilt imponerande håller jag också med om. Skulle lagt lite mer tid på att få till den bättre  :)

Citat från: Lordflintstone skrivet 13 Februari 2016 kl. 08:09
Fint igen!
Jag undrar om det blev en miljard BL köp eller finns det butiker med så stora mängder armar?
Jag köpte 800 droid arms från samma shop. Gick på strax under 50 öre stycket. Yxor är billiga - köpte 1000 stycken för 80 spänn.

Citat från: bitbrist skrivet 13 Februari 2016 kl. 08:49
Snyggt! Trädstammarna är imponerande! Är dom stabila? Gissar att dom är väldigt pillriga att bygga.
"Stabila" är nog att ta i, men de tål att man puttar lite på dem. Lövverket är inte så stabilt dock. Och ja, det är ganska mycket pill att bygga  ;)

lingonfil

Hela bilden känns väldigt trollsk. Det kanske är en del av storyn men jag tror träden hade sett mer verkliga ut om inte alla löv varit samma färg. Kanske hellre två trä med röd-orangea löv istället för ett träd av vardera? Olivgrön passar ganska bra ihop med mörkgrön.

Jag gillar att det är fläckar med olika arter i undervegetationen istället för en stor blandad sörja. Också väldigt bra jobb med färger! Det är lätt att sätta en massa färgglada blommor i undervegetationen men det hade tagit fokus från de färgstarka trädkronorna. Lila, beige och vit var utmärkta färgval.

Gideon

Läckra trädstammar, men oj vad bitintensiva de ser ut att vara! (Härlig ironi med trädstammar som byggs av yxor för övrigt)
Riktigt bra undervegetation också, håller med om att den blir bättre när man delar upp växterna lite istället för att bara röra ihop allt :)

Trädkronorna ser lite glesa ut i förhållande till stammarna dock, jag tycker att det aldrig är fel att vräka på allt man kan med löv när man bygger stora träd ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Full Plate

Citat från: lingonfil skrivet 15 Februari 2016 kl. 21:48
Hela bilden känns väldigt trollsk. Det kanske är en del av storyn men jag tror träden hade sett mer verkliga ut om inte alla löv varit samma färg. Kanske hellre två trä med röd-orangea löv istället för ett träd av vardera? Olivgrön passar ganska bra ihop med mörkgrön.

Jag gillar att det är fläckar med olika arter i undervegetationen istället för en stor blandad sörja. Också väldigt bra jobb med färger! Det är lätt att sätta en massa färgglada blommor i undervegetationen men det hade tagit fokus från de färgstarka trädkronorna. Lila, beige och vit var utmärkta färgval.
Tackar! Jag ville ha olika färger på de olika träden för storyn, dock hade jag gärna varierat lite inom de olika träden, men svårt då jag har begränsat antal färger och bitar till lövverket  :(

Citat från: Gideon skrivet 16 Februari 2016 kl. 00:07
Läckra trädstammar, men oj vad bitintensiva de ser ut att vara! (Härlig ironi med trädstammar som byggs av yxor för övrigt)
Riktigt bra undervegetation också, håller med om att den blir bättre när man delar upp växterna lite istället för att bara röra ihop allt :)

Trädkronorna ser lite glesa ut i förhållande till stammarna dock, jag tycker att det aldrig är fel att vräka på allt man kan med löv när man bygger stora träd ;)
Tack! Tyvärr så har jag redan vräkt på allt jag har, så det blev lite glest. Tyckte det orange:a trädet blev ok, men de andra två känns lite torftiga. Har lagt en BL order för att åtgärda detta för framtida byggen :)