Ullared, billigt lego (Samlingstråd)

Startat av cesaer, 12 Augusti 2010 kl. 15:48

Föregående ämne - Nästa ämne

mossarp

Dessutom, i och med att "alla" kör Lego reor innan jul så är inte Gekås bland de billigaste längre.
Ett exempel är ju som kostade 1399:- senast jag var där för nån vecka sedan.
BR hade ju t ex 1189:- för den när de hade 30% och Smålänningen i Bredaryd kunde man få den för strax under tusenlappen. I och för sig var det om man köpte 3 st (!) på Black Friday. Då hade de köp tre och betala för två.

darthmortar

Ett "ofrivilligt" stopp medför att jag kan rapportera att de har fått in de nya SW-seten så som Hoth, Pod, Carbon, och de 4 battlepacken. 249 resp 89kr st. Lite nyheter på City, främst polisserien stort som smått, samt Frost.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

mordatre

Citat från: darthmortar skrivet 19 December 2015 kl. 15:50
Ett "ofrivilligt" stopp medför att jag kan rapportera att de har fått in de nya SW-seten så som Hoth, Pod, Carbon, och de 4 battlepacken. 249 resp 89kr st. Lite nyheter på City, främst polisserien stort som smått, samt Frost.

Var det mycket folk?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

darthmortar

Citat från: mordatre skrivet 20 December 2015 kl. 10:02

Var det mycket folk?

Jag skulle säga att det var mindre än normalt.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

mossarp

Var det gamla Frost eller 2016 Frost?

darthmortar

Citat från: mossarp skrivet 20 December 2015 kl. 11:48

Var det gamla Frost eller 2016 Frost?

Jag är inte jätteinsatt i Frost-temat men de hade iaf och tror jag.

Sockerbit

Jesperrydhog

Monga av er har väll sett Legomodellen av Gekås Ullared.
Här kommer lite bilder som jag har tagi på.
Jag tycker det är jätte bra byggt av dom som byggde upp Gekås Ullared. :) :D ;D ;)

MartinAberg

Gekås imorgon!
Några frågor på det?

mossarp

Jag var oxå på Gekås idag.
Väldigt utplockat på legofronten.
Totalt se3tt har de plockat bort en hel hyllrad och en gapade nästan tom.
Inget Ninjago alls kvar. Där står nu De Minecraft seten som finns kvar.
Endast Kylo Rens Command Shuttle kvar av de mellanstora/stora SW.
Det var hyllraden med Technic/SW/City som i princip var tom.

MartinAberg

Ja Technic var inte mycket alls.
4 grävare, en grön racebil och en motorcykel, motorcykeln åkte med mig hem för 289:- :)

gusfre86

Någon som varit på gekås de senaste veckorna? Funderar på att åka dit en snabbis imorgon efter jobbet.
Nu borde de ju hunnit fylla på hyllorna. Är sugen på de nya creator-seten.
Återigen fast i lego-träsket.
Lider dock av utrymmesbrist :-/

Wolcker

Citat från: gusfre86 skrivet 03 Februari 2016 kl. 22:05
Någon som varit på gekås de senaste veckorna? Funderar på att åka dit en snabbis imorgon efter jobbet.
Nu borde de ju hunnit fylla på hyllorna. Är sugen på de nya creator-seten.

Var där i fredags, de hade ganska mycket av allt, Star Wars legot var inte det största sortimentet, (kollar mest på Star Wars seten), såg mycket city, freinds, elves, minecraft m.m. HYllorna var inte närheten av tomma, förutom Star Wars, där typ bara 2016 lego,6 st microfighters, kylo ren shuttle, alla "stora gubbseten", och Resistance Troop Transporter 75140 och Star Wars Battle on Takodana 75139
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Jugge

Hur ser det ut på technic fronten, har dom nått på hyllorna? :)

Nån som även har möjlighet att ta lite överblicksbilder där man även ser priserna?

mordatre

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.