Ullared, billigt lego (Samlingstråd)

Startat av cesaer, 12 Augusti 2010 kl. 15:48

Föregående ämne - Nästa ämne

MartinAberg

Citat från: oscarswe skrivet 28 Oktober 2015 kl. 16:23
Några polybags ?
Inte vad jag kunde se.
Tyvärr är just den delen av varuhuset mest trafikerad denna vecka så försökte göra kollen så snabbt som möjligt...

darthmortar

Citat från: oscarswe skrivet 28 Oktober 2015 kl. 16:23
Några polybags ?

Jag har aldrig sett att dem har några polybags annat än cmf.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Z0rk

Ni som frågar om Dimensions, detta är inte släppt officiellt i Sverige ännu utan alla de som säljer det sidoimporterar det. Ska släppas på svenska i Sverige nästa år. Kan vara därför de inte har det i lager.

mrbluedude

Var på gekås i helgen. Dom har ej lego dimensions och kommer för tillfället inte få in den. Ev till våren när den kommer på svenska.

Många legohyllor var tomma och det var väldigt urplockat. Om det beror på att dom ej hunnit fylla på, eller om deras lager av lego sinat vet jag ej.

Dom hade fortfarande ej senaste minifigurerna inne
-------------------------------

Mina legobilder hittar ni på:
Instagram married_to_lego

mossarp

De säljer nu Skyra's Mysterious Sky Castle för 479:-!

mossarp

Skall till Gekås i morgon.

Är det nån som vill att jag skall kolla upp något pris eller tillgång?

Kan inte lova till 100% att jag kommer ihåg men jag skall försöka.
(Brukar alltid ta bilder på alla intressanta hyllor så det borde gå att kolla i efterhand.)

mossarp

mossarp

Lite off topic.
Ullared har börjat ta in mera Legokloner för att fylla upp när de har problem med TLG.
Och mer Legokloner för utvärdering skulle det bli efter vad jag hörde. Typ Cobi, Megabloks m fl.

Anders67

Citat från: mossarp skrivet 09 December 2015 kl. 07:05
Lite off topic.
Ullared har börjat ta in mera Legokloner för att fylla upp när de har problem med TLG.
Och mer Legokloner för utvärdering skulle det bli efter vad jag hörde. Typ Cobi, Megabloks m fl.
mycket trykigt! Antar att det handlar om att tjäna några kronor mer per set, synd om alla besvikna barn!

MartinAberg

Citat från: Anders67 skrivet 09 December 2015 kl. 07:18
Lite off topic.
mycket trykigt! Antar att det handlar om att tjäna några kronor mer per set, synd om alla besvikna barn!
Handlar nog mer om att göra barn glada, ett barn i åldern 4-5 bryr sig inte om det är äkta eller inte, bara de får "LEGO" att leka med...
Men självklart är pengar iblandade med...

mossarp

Citat från: MartinAberg skrivet 09 December 2015 kl. 08:16
Lite off topic.
Handlar nog mer om att göra barn glada, ett barn i åldern 4-5 bryr sig inte om det är äkta eller inte, bara de får "LEGO" att leka med...

Klart det handlar om pengar.
Dock kan jag tycka att det är aningen olämpligt att sälja Cobis krigs-set som de gör nu.
Då kan de väl ta in Cobis Winx eller nåt...det är lite mer PK.

Anders67

Citat från: MartinAberg skrivet 09 December 2015 kl. 08:16
Lite off topic.
Jag vill nog inte säga att barn i 4-5 år åldern inte kan uppskatta kvalitet, men de kommer säkert upptäcka lite senare att det finns skillnader och jag vill inte tänka på hur deras liv blir när de som vuxna blivit medvetna om vilken hemsk barndom de haft med byggen och modeller som inte håller ihop eller att de skurit sig på bitarna.  ;D

mrbluedude

Passerade ullared 10 december och det var extremt utplockat på legohyllorna. Av starwars hade dom EN enda variant och det var en X wing. Men nästan allt annat var också utplockat. Lite trist. Hade verkligen hoppats på att hitta lite mer. Någon som vet om dom fyllt på eller om det är lika illa nu? Är det ens värt att kolla lego där innan jul?

Mina legobilder hittar ni på:
Instagram married_to_lego

darthmortar

Citat från: mrbluedude skrivet 18 December 2015 kl. 09:52
Passerade ullared 10 december och det var extremt utplockat på legohyllorna. Av starwars hade dom EN enda variant och det var en X wing. Men nästan allt annat var också utplockat. Lite trist. Hade verkligen hoppats på att hitta lite mer. Någon som vet om dom fyllt på eller om det är lika illa nu? Är det ens värt att kolla lego där innan jul?

Min erfarenhet av Ullared är att hyllorna länsas kring jul. Så om du bor långt bort och tänkt åka endast för Legots del så avstå.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.