Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Bostadskvarter

Startat av Majkel, 30 Januari 2016 kl. 12:55

Föregående ämne - Nästa ämne

Majkel

Så har jag äntligen fotat detta kvarter som är en del av min tåglayout.

IMG_5418 by Mikael Berglund, on Flickr

IMG_5420 by Mikael Berglund, on Flickr

IMG_5417 by Mikael Berglund, on Flickr

o0ger

Fantastiskt vackra hus! Jag gillar särskilt det olivgröna huset. Partierna i dark tan passar så bra ihop med olivgrönt. Det ser lite smutsigt och slitet ut. Väldigt snyggt med ugglorna också!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

bitbrist

Mycket vackert!! Den slitna looken är riktigt bra gjort!

Wineyard

Riktigt fint! Olivgrön och dark tan passar perfekt tillsammans! Kul att se att du "tar ut svängarna" i höjdled också - det ser mer realistiskt ut!

Anders67

Så vackert, beundrade detta i norrköping! Gillar ugglorna och alla färg kombinationer, snyggt.

Pehr

Sockerbit

Riktigt snygga hus! Vad pysslar de med i det orange/grå huset?

Lordflintstone

ByggareDan

Det är bara o stämma in i hyllningskören o lyfta på hatten för ditt riktigt underbara bygge som representerar den byggarglädje som finns i detta land.

Helt enkelt ett bygge i toppklass.

/ByggareDan

Majkel

Citat från: Sockerbit skrivet 30 Januari 2016 kl. 13:59
Riktigt snygga hus! Vad pysslar de med i det orange/grå huset?

Ett religiöst samfund byggde huset och tillhörande restaurang under parollen "no filth". Samfundets hårda hållning gjorde dock att ekonomin blev lidande med konkurs som följd. Ironiskt nog är det idag ett tillhåll för samhällets mer ljusskygga typer... just de som samfundet önskade integrerade i samhället

Joacim

Bra fråga vad görs i det orange huset... :P

Du svarade när jag skrev...

Sollan

Nybohov Creation Ltd.

Sjukt snyggt!

När jag ser dina byggen tvivlar jag på att Lego är rätt material för mig. Tror att jag ska börja bygga med Keso istället.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Record

Som sagts det är mycket vackert, jag tycker du håller hög klass på ditt tåglandskap rakt igenom.

Det är mycket detaljer utan att det blir plottrigt, du lyckas få ihop en helhet, tex balkongerna på bakgården är snygga, dessutom blir tom de vanliga fönstren på baksidan att se bra ut, nått jag själv  skulle haft svårt att bygga utan fönterbräden och utstik omkring, det enda jag kan tycka är att det ser väl svart ut hela taket, men det skall in i en miljö så det skall inte bedömas så här.

Friskt satsat, hälften vunnet..

mordatre

Jag ger bygget 9,9 av 10. Eftersom bygget saknar Stormtroopers kan jag inte ge full pott.    :P

Jag funderade lite på höjdskillnader i våningsplan och tak mellan de båda husen men en googling visade att det mycket väl kan se ut så i våra städer.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.