Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mobil i lego

Startat av Svensture, 27 Januari 2016 kl. 14:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Svensture

Vår babymobil gick sönder så jag bestämde mig för att bygga en ny så yngsta dottern ligger lite still på skötbordet :) varför inte implementera lego tidigt var min tanke :) även ett roligt sätt att smyga in lego i vardagen. Är det någon annan som har något finurligt sätt där ni gjort ngt i lego till hemmet, kontoret etc?

shiftaltcmd

Kul idé, trevligt.
Du får göra en Duplo-variant när barnet blir större och plocka isär, leka och smaka på sin mobil.

Måste erkänna att jag förväntade mig en annan sorts mobil.

Nextuz

Citat från: Svensture skrivet 27 Januari 2016 kl. 14:23
Vår babymobil gick sönder så jag bestämde mig för att bygga en ny så yngsta dottern ligger lite still på skötbordet :) varför inte implementera lego tidigt var min tanke :) även ett roligt sätt att smyga in lego i vardagen. Är det någon annan som har något finurligt sätt där ni gjort ngt i lego till hemmet, kontoret etc?

Gjorde en lampa för några år sedan :)
http://www.swebrick.se/index.php?topic=7055.msg126632#msg126632

Har även ett nyckelskåp gjort i reddish brown :)

Tektor

Tjusigt! Och som sagt skönt att se en mobil som är en mobil och inte en telefon.

Vi har lite vardagslösningar i Lego därhemma, bland annat ett ställ för slevar och vispar och hållare för potatissticka.
Och "grunka för att få ut ljussablar som har satt igen tvättmaskinens impeller":
http://www.swebrick.se/index.php?topic=8882

Sen gjorde jag en laddningsstation för telefonen också för några år sen. Den borde man kanske lägga ut:)

Svensture

tänkte om jag skriver en babymobil så är det ingen som går in i inlägget  ;)
Finns ju en hel del kreativa lösningar med just lego i vardagslivet har man sett på nätet, men då ska det ju oxå vara bitar som man kan avvara om det är en permanent lösning :) Era byggen var fina och praktiska :)

bitbrist

Tjusig! Får prata med sambon om att skaffa ett tredje barn bara för att få bygga o hägna upp en liknande mobil! ;-)

Pehr

Citat från: Tektor skrivet 27 Januari 2016 kl. 15:02Frågan är bara var den förrymda Jediriddaren är nu, efter att den lyckades stanna impellern och ta sig förbi.

:lol: :D

Pehr

Nåt sånthärnt hade varit lite kul, men frugan tillåter inte hehe:

Svensture

då är det inte läge att du bygger en sån här heller Pehr, den var faktiskt inge vidare, såg den på instagram nu

lindyhep

Bygger handlar det väl inte om i det fallet ::)

Jag tror det enda 'praktiskt' använda vi har här är tandborstställ....fast det är av fullego....typ byggis o megablucks som kommit med begagnatköp. Barnen fixade själva.

Tektor

Här kommer just en mobil, med Lego.

Vibora

Här är också en fullskalig, fullt fungerande (auto)mobil:

Pehr

Citat från: Vibora skrivet 27 Januari 2016 kl. 22:36
Här är också en fullskalig, fullt fungerande (auto)mobil:

pfft, ej originaldäck ;)

skämt åsido, mäktigt bygge

Nextuz

Citat från: Pehr skrivet 27 Januari 2016 kl. 20:13
Nåt sånthärnt hade varit lite kul, men frugan tillåter inte hehe