[LDD] Exo Suit Ice Planet och Space Police edition

Startat av BeardedNerd, 10 Januari 2016 kl. 01:38

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Det har väl inte undgått någon att vi precis har fått ett nytt tema med färgmässig inspiration från gamla Ice Planet? Det innebär också att en hel del nya bitar blir tillgängliga. Jag lär inte ha särskilt mycket av Nexo Knights uppbyggt, men det här kan mycket väl bli ett bra användningsområde för allt det där neonoranga. Jag har redan mina Blacktron- och M-Tron-varianter av Exo Suit, så det är mycket möjligt att jag passar på att bygga en till nu.

Den här modellen använder existerande eller nya delar.

skitkid

/skitkid

BeardedNerd

Och när jag ändå har Exo Suiten i LDD var det inte särskilt svårt att göra en till variant. Space Police-varianten kan bära en (nydesignad) fängelsemodul på ryggen och är bestyckad med både EMP-vapen och ett laserbatteri.

Gideon

Härliga färger! Båda dessa teman är mycket nostalgi för mig, särskilt Ice Planet :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

cefa

Tjena!

Är sedan några år tillbaka medlem här men helt ny till att använda LDD och jag är en Ice Planet fantast sen för alltid typ :P
Blev lite undrande när jag såg din bild och att du skriver om nya tema osv.
Finns dessa nu automatiskt i LDD eller är det något man laddar ner.
Har varken bitarna med loggan eller gubbarnas design på överdelen i min LDD.

Eller jag har kanske missuppfattat något?
Tack för hjälpen!
Ice Planet

Jonsson

Riktigt kul idé och precis som du säger, nostalgisträngen slås an stenhårt i och med färgtemat på Nexo Knights.
Har själv haft lite ICE-planet planer... ;)

o0ger

Citat från: cefa skrivet 01 Februari 2016 kl. 19:32
Är sedan några år tillbaka medlem här men helt ny till att använda LDD och jag är en Ice Planet fantast sen för alltid typ :P
Blev lite undrande när jag såg din bild och att du skriver om nya tema osv.
Finns dessa nu automatiskt i LDD eller är det något man laddar ner.
Har varken bitarna med loggan eller gubbarnas design på överdelen i min LDD.

Till att börja med vill jag hälsa dig välkommen till Swebrick! Hej hej. Sedan vill jag introducera dig till Extended Mode i LDD. Det är den svart fliken längst till höger när du startar LDD. Hej hej. Här kan du välja vilka färger du själv vill på alla bitar. Tex så är det inte så svårt att återskapa de torsos som syns på bilderna ovan.

Loggan är jag osäker på. Jag vet att man kan importera egna texturer om man renderar i en extern renderare, tex Pov-Ray. Men i det här fallet tror jag att BeardedNerd helt enkelt har photoshoppat på en logga. Men jag vet inte.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

cefa

Ah då förstår jag. Tackar för svaret och visst hittade jag Extended mode efter lite lirkande fram och tillbaka. Tyckte dock det var betydligt mer svårjobbat med än normal mode. Men man lär sig väll :)
Ice Planet

o0ger

Citat från: cefa skrivet 03 Februari 2016 kl. 19:07
Ah då förstår jag. Tackar för svaret och visst hittade jag Extended mode efter lite lirkande fram och tillbaka. Tyckte dock det var betydligt mer svårjobbat med än normal mode. Men man lär sig väll :)

Man lär sig. För mig är det tvärtom.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kvarnbacka

Väldigt fina, båda två. Jag känner igen det där lilla fängelset  :)
Vi kan få se många nya Ice planet-MOC:ar framöver, misstänker jag (med tanke på Nexo Knights).

cefa

Har min MOC klar redan som jag gjorde helt och hållet innan jag hittade extended mode.
Den är på närmare 20k bitar men har en del småjusteringar innan jag slänger upp lite bilder.
Hoppas innerligt jag ska ha råd att köpa ihop delar till den nån gång i framtiden :P
Ice Planet

BeardedNerd

Jag tyckte äntligen det var dags att börja samla ihop bitar. De första BL-paketen har anlänt och jag har börjat pussla ihop det som går...