[MOC] Grand Hotel Mini Modular by Anders67

Startat av Anders67, 23 December 2015 kl. 00:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Inspirerad av o0ger, här kommer mitt första egna mini modular modulhus.
Hoppas ni gillar det! Det var ett 24h bygge, men ett mycket roligt sådant. Tänkte fixa en byggbeskrivning i mellandagarna på det.

Vill ni se originalet - så är det här - http://www.swebrick.se/index.php?topic=7367.msg136515#msg136515
Och passa på att rösta på o0ger's ideas bidrag - http://www.swebrick.se/index.php?topic=9456.msg181915#msg181915

Anders67

och jag har även byggt det på riktigt  :D

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma

Snyggt såklart men jag tycker du borde infoga originalbygget i tråden inte bara en länk, blir så mycket enklare att jämföra och se hur bra du gjort det. Sen vore det ett plus att se vaktmästaren på baksidan.

Sockerbit

Snyggt! Kanske bygger den när beskrivningen kommer  :)

Nybohov Creation Ltd.

Riktigt bra!

Hotellet skulle platsa som ett av de modernare husen i min Gamla stan.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

Väldigt vackert bygge Anders! Jag är stolt över dig ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Citat från: o0ger skrivet 23 December 2015 kl. 07:40
Väldigt vackert bygge Anders! Jag är stolt över dig ;)
jag har studerat mästarens verk noga  ;)

Joacim

dalle

Vackert!
Perfekt storlek om man har för liten mancave. :)

Peter S

Snyggt! Men jag undrar om inte guldet skulle få lite mer framträdande plats. Skicka ut ett par clip och stick dit något som tar mer plats, och så tycker jag att lanterninen borde vara lägre. Offra headlight-fönstrena och sänk taket. Annars var likeheten slående och alla viktiga features fanns med.

Anders67

Citat från: Peter S skrivet 23 December 2015 kl. 13:14
Snyggt! Men jag undrar om inte guldet skulle få lite mer framträdande plats. Skicka ut ett par clip och stick dit något som tar mer plats, och så tycker jag att lanterninen borde vara lägre. Offra headlight-fönstrena och sänk taket. Annars var likeheten slående och alla viktiga features fanns med.
bra feedback. Har funderat på en extra rad med guld och olivgrönt men propportionerna känns bra som de är - ska testa IRL!

AndersI

Om jag inte redan var sugen på att bygga Mini Modulars så är jag det nu - snyggt bygge!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD