[LEGO Ideas] - Mini Modulars II

Startat av o0ger, 22 December 2015 kl. 09:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Klart man stöttar, hoppas det kan gå vägen, men det är av stor vikt att det kommer ut på sociala medier, det är då det kan ta fart med supporters.
Friskt satsat, hälften vunnet..

o0ger

Citat från: Record skrivet 23 December 2015 kl. 18:47
Klart man stöttar, hoppas det kan gå vägen, men det är av stor vikt att det kommer ut på sociala medier, det är då det kan ta fart med supporters.
Tack! Du får dela det vidare till alla dina lego-kanaler!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Svartkrut

Har också supportat och delat på facebook!  :D

Anders67

Jag hittade på legos hemsida lite bilder på deras nya set  ;)

o0ger

Wow! Haha! :D Tack Anders! Vilken fin julklapp!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Manne

Reggat o stöttat!

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Odidoma

Ibland går det undan när produkten är superb!

dalle

Citat från: Odidoma skrivet 26 December 2015 kl. 07:40
Ibland går det undan när produkten är superb!

Det gick så fort att de inte han med att ge den ett setnummer.  :)

o0ger

Citat från: Anders67 skrivet 25 December 2015 kl. 23:32
Hur sjutton har du gjort egentligen? Har du tillgång till original-mallen? Eller har du kopierat den? Har du renderat en box på nåt sätt?

AndersI

Det finns massor av program och websidor för att skapa kartongliknande bilder utgående från plana bilder för de olika sidorna. Jag misstänker att det är en PhotoShop plugin...

Och inte är det nytt heller - den mest berömda i Lego-världen torde väl vara renderingen "Burp Adventure" från 1999, en lätt ironisering av överförenklingen av Legoset på den tiden:

https://www.google.se/search?q=burp+adventure+lego&biw=1536&bih=750&tbm=isch&imgil=pcXN23UKc0FvVM%253A%253BhqVnSYaRrdvLpM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fryanthescooterguy.deviantart.com%25252Fart%25252FLEGO-B-U-R-P-Adventure-179327316&source=iu&pf=m&fir=pcXN23UKc0FvVM%253A%252ChqVnSYaRrdvLpM%252C_&usg=__T1lXfH-msw4xEcQZCKaZnaz9aBM%3D&ved=0ahUKEwj_46GI74PKAhXi7nIKHTx6AYIQyjcIVg&ei=8fODVr-nIeLdywO89IWQCA#imgrc=pcXN23UKc0FvVM%3A&usg=__T1lXfH-msw4xEcQZCKaZnaz9aBM%3D

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Anders67

Citat från: o0ger skrivet 30 December 2015 kl. 15:54
Hur sjutton har du gjort egentligen? Har du tillgång till original-mallen? Eller har du kopierat den? Har du renderat en box på nåt sätt?
Bara lite enkel photoshopning  ;)
Men eftersom du frågar
Jag började med en helt tom sida i Photoshop Elements, la till lite lager med bakgrunder och logotyper, sedan ett lager med kvarters renderingen, lite skuggeffekter, på med nya lager med den nya "ribon" med Expertlogan, lite fler renderingar på de separata husen mm. Sedan tag jag allt och la ovanpå den gamla kartongbilden som jag stal från bricklink (du kan se de gamla nummren och "solfjädern" på cafecorner i ena högra hörnet. Easy piecy!

Enligt den nya stilen så ska bilden egentligen se ut så här

Lordflintstone

Citat från: Anders67 skrivet 30 December 2015 kl. 18:11
Citat från: o0ger skrivet 30 December 2015 kl. 15:54
Bara lite enkel photoshopning  ;)
Men eftersom du frågar
Jag började med en helt tom sida i Photoshop Elements, la till lite lager med bakgrunder och logotyper, sedan ett lager med kvarters renderingen, lite skuggeffekter, på med nya lager med den nya "ribon" med Expertlogan, lite fler renderingar på de separata husen mm. Sedan tag jag allt och la ovanpå den gamla kartongbilden som jag stal från bricklink (du kan se de gamla nummren och "solfjädern" på cafecorner i ena högra hörnet. Easy piecy!

Enligt den nya stilen så ska bilden egentligen se ut så här

Skulle vara snygt tillskott på ID,s sida, men jag tror inte Lego längre vill ha sådana bilder i ID på grund av att det lätt blir missförstånd då.
Easy piecy!  Det brukar jag också säga när folk frågar efter matrecept.

o0ger

Det står uttryckligen i reglerna att man inte får använda lego-loggan på några bilder.

o0ger

Jag har nu fått över 250 supporters! Tack så mycket till alla som har hjälpt till att nå så långt på knappt 2 veckor!