Mitt eget lilla Lego Citys Frivilliga Brandväsen,Brandvärn eller Räddningsvärn.

Startat av Jesperrydhog, 02 December 2015 kl. 23:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Hej nu har rivigt några gamla brandbilar som inte har var med på ett tag. Så jag tog några bita och tog dom mitt nästa bygge.
Som då är nu till en annan Brandbil. Det är Ljungbyheds gamla Unimog för då kunna göra en räddningsinsats för Kullaberg.
Nu har jag försökt att likna den i Lego moc.
Redo för bergsklättring/Räddning för uppdraget.
Mvh från Jesperrydhog.
Kippa & Ljungbyheds gamla terrängräddningsbil. .jpgMed mycket utrustning för  bergsräddning..jpgFrån höger sida med ett avgör..jpgEn radio aten & en spruta på taket. .jpgEn radio aten & en spruta på taket. .jpg

Ljunbyheds Terräng-Räddningsbil. Rakel Nr 264-6750 Britta Unimog U 1350..jpgFull utrustad Unimog fö utryckning. .jpgBaksidan. .jpg

Jesperrydhog

Nu fick den vara ute i  naturen. Man kan kanske nästan att Unimogen är en riktigt Unimog.

Kippa & Ljungbyheds gamla terrängräddningsbil.jpgMed mycket utrustning för  bergsräddning..jpgGamla Unimogen Ljungbyhed. .jpg20260724_123024.jpgFronten..jpg

Jesperrydhog

En riktig gammal klassisk Legomodell brandbil en långnosade Volvo Släck-Räddningsbil från 1970 till slutet av 1980 talet någon gång. Gammal 1970 talets Volvo eller Scania. .jpgGammal långnosade Volvo Släckbil 1970. .jpgFrån höger sida. .jpgLångnosade brandbil mellan 1970 till slutet 80 tal.jpg

Jesperrydhog

Här har vi en annan Moderniserade  Unimog med lite andra hjul på denna MOC Lego brandbil.En liten annolund MOC Unimog Lego (2).jpgEn liten annolund MOC Unimog Lego (4).jpg