[Utmaning: Besättning] AnimaVega

Startat av Kvarnbacka, 29 November 2015 kl. 22:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka

AnimaVega är ett, med dagens mått mätt, gigantiskt stort företag med 100 000-tals anställda. Här presenteras några av dem som vi kan komma att få följa lite närmare.

Först tar vi en titt i labbet.

Labbet är Mega da Vegas favoritplats. Hon äger visserligen hela koncernen och skulle utan vidare kunna dra sig tillbaka på någon avlägsen planet, men hon älskar helt enkelt sitt jobb för mycket för att lägga (den något skitiga) labbrocken på hyllan. I labbet har hon sällskap av sitt forskarlag, de främsta biologerna, kemisterna, biokemisterna, kemibiologerna, kemiteknikingenjörerna, biokemitekniningenjörerna... Ja, helt enkelt de bästa forskarna för att hålla liv i galaxen.
En av dessa framstående forskare är Lin Qien Dot. Hon utmärker sig genom sin oerhörda noggrannhet, arbetsmoral och produktivitet.
Dr Rya Nuon är meriterad inom tillämpad biomedicin. Hon var bl.a. med om att finna ett botemedel mot den stora smittan på Primus.
Dr Hope Mbanda är, precis som Mega da Vega själv, andra generationens forskare inom koncernen. Hennes specialområde är tåliga algarter för terraformering av ogästvänliga miljöer.
Chaussette Almondue är den yngsta forskaren i gruppen, men oerhört begåvad och lovande. Därmed inte sagt att hon aldrig begår nybörjarmisstag...

EpsilonEta

Det ser ut att behöva kvoteras in lite män i den där gruppen ;D
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

o0ger

Kul med lite mer karaktärer! Många roliga detaljer i labbet. Gillar speciellt den skummande flaskan med grön vätska och den snygga ögonduschen!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kvarnbacka

Citat från: EpsilonEta skrivet 29 November 2015 kl. 22:58
Det ser ut att behöva kvoteras in lite män i den där gruppen ;D

Det har gått lite långt åt andra hållet här kanske, men det kan vara en strategi från företaget. Eller så är det bara brist på kompetenta män  ::)

Citat från: o0ger skrivet 29 November 2015 kl. 22:59
Kul med lite mer karaktärer! Många roliga detaljer i labbet. Gillar speciellt den skummande flaskan med grön vätska och den snygga ögonduschen!

Tack, vad kul! Det är mina favoriter också faktiskt.

lingonfil

Bra foto. Du her verkligen fått till rätt perspektiv, även om bildkvalitén kanske inte var tipptopp.

Min favorit var nog ändå petriskålarna. =)

Kvarnbacka

Citat från: lingonfil skrivet 29 November 2015 kl. 23:11
Bra foto. Du her verkligen fått till rätt perspektiv, även om bildkvalitén kanske inte var tipptopp.

Min favorit var nog ändå petriskålarna. =)

Tack! Jag brukar fota och lägga upp direkt från mobilen, så det är svårt att få till bra skärpa och ljus. Sen gör jag oftast bilderna lite mindre också, för att vara säker på att de får plats att visa på sidan, vilket också ger sämre kvalité. Men jag ska skärpa mig (avsiktlig ordvits), nån gång, kanske  :P

Gideon

Snyggt!

Blir sugen på att bygga lite Bortom Sol igen och vidareutveckla det företaget jag har haft idéer om :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Omikron

Fint bygge! Roligt med alla finurliga detaljer. :)

Kvarnbacka

kommandobryggan.

Mega tittar även in på kommandobryggan ibland, men hon lägger sig sällan i vad som sker där. Det arbetet överlåter hon till sin kapten och sin styrman, som hon litar helt och fullt på efter många strapatser tillsammans.

Kapten Omelia Daunter är den som för befälet på de flesta av Megas långresor. Avgick som kursetta vid Samfundets Rymdakademi och klättrade snabbt i rang inom Handelsflottan, innan hon handplockades av AnimaVega. Omelia har en stark vilja och håller huvudet kallt i alla situationer.
Förste styrman Hazija Maneeh har haft en lite krokigare väg genom karriären. Hon hoppade av Rymdakademin (eller blev utkastad, beroende på vem man frågar) och jobbade sig upp från botten genom diverse kortare anställningar på olika kryssare och handelsskepp. Hazija halkade in på AnimaVega av en slump efter att ha räddat livet på Mega da Vega, som då  genast erbjöd henne en anställning.

EpsilonEta

Ska vi gissa att hon med fängelse randig tröja och små flaskor är Hazija? ;D
(För övrigt fortfarande ett mycket sexistiskt företag :( fast säljteamet och asistenterna är så klart män ;) )

Också snygga stolar, fas de är lite svårt att se
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Kvarnbacka

Citat från: EpsilonEta skrivet 05 December 2015 kl. 17:18
Ska vi gissa att hon med fängelse randig tröja och små flaskor är Hazija? ;D
(För övrigt fortfarande ett mycket sexistiskt företag :( fast säljteamet och asistenterna är så klart män ;) )

Också snygga stolar, fas de är lite svårt att se

Jag tänkte att det framgick av presentationsordningen, men ja, den sista bilden föreställer Hazija. :)
Väldigt kvinnodominerat är det, det kan säkert finnas anledningar till det...  ::)