Tävling - Maxade mixbyggen - ny deadline är 2016-01-31

Startat av Anders67, 26 November 2015 kl. 21:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Dags för en ny tävling i samarbete med vår hemliga tidning (än så länge)!

Tävling: Maxade mixbyggen

Benny's Speeder by John Kupitz

Denna gång gäller följande
Nu är uppdraget att byggen en diorama/vinjett baserat på två officiella teman (t.ex. Scooby-Doo + Star Wars, Pirates + Friends, o.s.v.). Välj själv välja vilka två teman du vill kombinera, det är fritt.
Och som våra sponsorer säger ""To clarify on this particular build project, it is taking a current set and converting it into a different current theme. For example, one of the undersea sets gets converted into a Scooby-Doo version of itself. Scuba-Doo. Yes, I think I'm desperate to get that one in... Try to keep the re-themed sets as recognisable as possible to both what the set used to be and what theme it has just been converted into."
- Riktigt lego (inga digitala byggen, 3e-partsbitar eller egna dekaler/bitar)
- Max 32x32 studs
- Vi följer LEGOs riktlinjer så inget blod, krig, våld eller sex, ni fattar
- Bygg och fotografera ditt bygge (bra fotokvalitet ökar chans till vinst)
- Beskriv själva bygget med en text på engelska (gärna rubrik och beskrivning).
- Tävlingsbidragen och bilderna skall skickas in senast den 28e december ny deadline är 2016-01-31 till Anders67 via mejl: andershorvath67@gmail.com
- VIKTIGT! Tävlingsbidraget få inte läggas ut på Flickr, Brickshelf eller annan bildtjänst eftersom bygget ska vara exklusivt fram tills tävlingen är avslutad.
- Samtliga bidrag kommer skickas vidare till tidningen för eventuell publicering
- Man ska vara betalande medlem senast dagen innan tävlingsbidraget ska vara inlämnat

Odidoma

Rolig tävling! Bara så att jag fattar tävlingen så är det tex att bygga en rays speeder som ghostbustersbilen typ? Så att de olika temanen (?) representeras i bygget.

Anders67

Citat från: Odidoma skrivet 26 November 2015 kl. 22:17
Rolig tävling! Bara så att jag fattar tävlingen så är det tex att bygga en rays speeder som ghostbustersbilen typ? Så att de olika temanen (?) representeras i bygget.
Helt riktigt, och om det är scooby tema så blir sponsorerna extra glada  :D - det känns som det är viktigt med igenkänning av ett valt set.

Odidoma

Anders67

Citat från: Odidoma skrivet 26 November 2015 kl. 22:43
Vad vinner jag?
2 veckor på bali,
Nää just nu är det lite skralt i tävlingsbingen, men de publicerade får ersättning från sponsoren!
Detta är fortfarande under test, håll ut!

Memmla

Jag är nyfiken på att veta hur lång tid man kan förvänta sig att det tar innan vi får veta något.. förstår om det inte finns någon sån info men förra tävlingarna pågår ju än utan någon direkt info på när det är klart. :) Hade varit kul att veta vad som händer.

Anders67

Citat från: Memmla skrivet 26 November 2015 kl. 22:58
Jag är nyfiken på att veta hur lång tid man kan förvänta sig att det tar innan vi får veta något.. förstår om det inte finns någon sån info men förra tävlingarna pågår ju än utan någon direkt info på när det är klart. :) Hade varit kul att veta vad som händer.
Jag kan inte säga så mycket mer än att tidningen är i kontakt med vissa byggare (tror jag) för första tävlingen och att jag hoppas snart få reda på mer. Sirre håller i den kontakten.

Odidoma

Jag hoppas kunna vara med i den här tävlingen oavsett så ser jag fram emot att se alla bidrag.

Kvarnbacka

Det här låter som något man vill se resultatet av, så lite tråkigt att det är en sluten tävling. Men det kanske inspirerar till fler MOC:ar på liknande tema. Kul utmaning hur som helst!

Anders67

Citat från: Kvarnbacka skrivet 27 November 2015 kl. 11:33
Det här låter som något man vill se resultatet av, så lite tråkigt att det är en sluten tävling. Men det kanske inspirerar till fler MOC:ar på liknande tema. Kul utmaning hur som helst!
Den kommer att bli öppen - efter att vår tidning fått första tjing - sedan blir det sedvanliga swebrick omröstningar och priser, även om det drar ut på tiden!

Sirre

Hej!

Då vi än så länge fått in väldigt få bidrag till denna tävling (visst är det ett tag kvar till deadline, men ändå) vill jag bara uppmuntra er som är lite sugna att delta att verkligen göra det!

För att påminna och förtydliga så kommer era bidrag att skickas direkt till tidningens redaktion, vilket innebär en rätt stor sannolikhet att ni blir utvalda att bli publicerade och därmed få en belöning!

Kom ihåg att bidraget ska vara ett riktigt Lego-set/modell fast byggt med annat tema!

Exempelvis en Star Wars Snowspeeder fast med Blacktron-tema!
Blacktron Snowspeeder by OptimalControl, on Flickr

Stigge72

Citat från: Sirre skrivet 17 December 2015 kl. 14:27
Jo just de, för butikshyllorna är fulla med Blacktron... ;)

För iaf tolkar jag "taking a current set and converting it into a different current theme" som att Blacktron (hur häftigt färgschema det än är, och det är det) inte är vad de vill ha i tidningen.

Sirre

Citat från: Stigge72 skrivet 17 December 2015 kl. 15:51
Citat från: Sirre skrivet 17 December 2015 kl. 14:27
Jo just de, för butikshyllorna är fulla med Blacktron... ;)

För iaf tolkar jag "taking a current set and converting it into a different current theme" som att Blacktron (hur häftigt färgschema det än är, och det är det) inte är vad de vill ha i tidningen.

Intressant detalj det där. Jag tror dock inte det måste vara ett tema som finns ute i skrivande stund, utan det är säkert okej med lite flexibilitet (Blacktron-exemplet fick jag från min kontakt på tidningen). Men jag ska höra med tidningen och kontrollera det.

Emma

Nu ska jag fnula ihop en text. Någon riktlinje på textens längd? Räcker några rader, eller ska det vara längre?
Region Mitten

Anders67

Citat från: Emma skrivet 20 December 2015 kl. 10:38
Nu ska jag fnula ihop en text. Någon riktlinje på textens längd? Räcker några rader, eller ska det vara längre?
en rubrik och några rader beskrivning på engelska blir bra. Det behövs ingen uppsatts  :D