Zergling (Ny uppdaterad version)

Startat av lingonfil, 24 November 2015 kl. 22:54

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonfil

Finns det någon kärlek för lite StarCraft?
Zerglings är en kär favorit i StarCraft universat. När jag fick syn på 44827pb02 så visste jag att jag måste försöka bygga en zergling. Det var inte en bit som var alltför lätta att använda.

Jag kommer säkert att göra små justeringar. Jag försökte t ex få med en 11599 i trans black, men lyckades aldrig. Jag tycker den förtjänar en liten vigg, men jag måste nog uppgradera min samling med lila om jag ska kunna bygga creep.

referensbild:

mordatre

Snygg!, även om jag inte kan något om starcraft. Dock skulle du nog även kunna använda de andra trasiga vingarna från Geonosian zombie då originalvarelsen ser ut att ha lite slitna vingar.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Odidoma

Det finns massor av kärlek för starcraft! Snyggt bygge och den kommer göra sig ännu bättre i en Moc.

Myko

lingonfil

Citat från: Myko skrivet 24 November 2015 kl. 23:49
Zrrkttkkzzktt!

Du lyckas alltid få en att skratta. Älskar dina kommentarer. =)

o0ger

Riktigt snyggt gjort! Du har verkligen lyckats få till rätt form och utseende. Du har utnyttjat robotarmens fulla potential :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

fillishave

Snygg! Själv är jag katastrofalt dålig på rts:er men min äldsta son ligger i topp på Platinum- och nosar på Diamond-league så Starcraft får jag min beskärda del av vare sig jag vill eller inte  ;)

Ska visa honom denna!

P.S. En Hydralisk eller en Ultralisk härnäst? D.S.

lingonfil

Citat från: fillishave skrivet 25 November 2015 kl. 11:44
Snygg! Själv är jag katastrofalt dålig på rts:er men min äldsta son ligger i topp på Platinum- och nosar på Diamond-league så Starcraft får jag min beskärda del av vare sig jag vill eller inte  ;)

Ska visa honom denna!

P.S. En Hydralisk eller en Ultralisk härnäst? D.S.

Kanske det, men ultralisk är nog lite för stort för min smak, jag gillar att bygga smått. Då får det bli mikroskala isf. Jag har en ansats att försöka bygga små viggar till mina små byggen. Så jag börjar nog där.

Roger Brickjet

Snygg! Och fotot med svart bakgrund blev extra bra!

Gideon

Mycket hög igenkänningsfaktor!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

lingonfil

Jag har gjort en del förbättringar. Flyttat vingarna och ändrat huvudet lite. Passade också på att beställa hem de trasiga vingarna och bygga en en kompis. De kommer kläcks ju trots allt i par. =)
Det är i stort sett hela min samling av lila och lavender ni ser, så det räckte inte till för att göra mer creep.

Fler bilder.

mortil

alltså denna älskar jag :P   dock så tycker jag starcraft är ett sjukt bra spel också :)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Tim Pettersson

Let the Wookiee win.

Gideon

Snygga kreatur från ett utmärkt spel! :)
Nötte SC2 alldeles för många timmar när det kom men sen tog legot över så expansionerna har jag bara kört igenom kampanjerna på.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

o0ger

Jag har inte spelat SC eller SC2 så mycket. Men jag känner igen dem och det är riktigt snyggt!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!