Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego inside tour 2016

Startat av Peter, 24 November 2015 kl. 15:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter

Det rullar sakta på med Inside tour-äventyret. Att betala för Inside tour var som jag skrev inte det lättaste.
I grundbiljetten ingår två övernattningar på Hotel Legoland.
En extra natt före och en extra natt efter kostade totalt ca 2500 DKK. Men i Danmark verkar man inte direkt snabba. Jag mailade angiven hotellkontakt för bokning. Det tog väl ca 1 vecka att få pris. När jag bokat hände inget, trots att de ville ha betalning i förskott. Ytterligare en vecka, inkl påstöttning, så fick jag betalningsuppgifter. Så nu är det bara att hoppas allt fungerar när jag kommer.
Dyrt blir äventyret i alla fall. Familjen vill naturligtvis ha bilen hemma, så det blir hyrbil en vecka för ca 2500 SEK.  Färjan Gbg-Fredrikshavn går på ca 700 SEK. Hem åker jag Stora belt, och så Helsingborg-Helsingör tänkte jag (totalt 80 mil för mig). Där har jag inte riktigt koll på avgifter, men Öresundsbron kostar 440 kr. Så summan för hemresans broar etc blir väl ungefär som färjan från Gbg. Jag tänkte åka till Billund på en dag. Hem tar tag minst två dagar. Jag funderar på att åka via Lego-store i Köpenhamn, eftersom det inte finns någon Lego-store i Billund.  Men det är väl frågan om jag har några pengar kvar att handla för. :-)
Mera rapporter blir det senare om äventyret. Ja, man fyller ju bara 50 en gång i livet.

CopMike

Ingår inte ett besök Employee shop:en? Då behöver du inte åka till en Legoaffär på ett år ;D!

Peter

Mmmmh. Vad jag vet har de inget lös-lego där? Men det kanske inte stämmer?

Anders67

Citat från: Peter skrivet 30 April 2016 kl. 10:20
Mmmmh. Vad jag vet har de inget lös-lego där? Men det kanske inte stämmer?
löslego finns inne på legoland, jag antar att det även blir ett besök där!

Record

Jag har haft en 13-årig grabb på besök idag, en inför koll för inside tour, han studerade fabriken i detalj..kan bli ett ämne för Swebrick framöver :)
Friskt satsat, hälften vunnet..