PaB sortiment - LEGO Store Stockholm - Mall of Scandinavia

Startat av andli, 16 November 2015 kl. 12:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

simme

En ny uppdatering med mycket ändringar. Tyvärr var filmkvaliteten för dåligt för 2 av elementen, men eftersom färgen var inte samma som förr finns bara färgen med...

andli

Det pågår något skumt, tex Tile round 1x1 w eye har flyttat till en helt ny position!
Jag misstänker att det går att lyfta ur hela innandömet och stoppa ner det någon annan stans.
För alla som provat att pilla ut de sista bitarna ur en behållare vet att det är ett evighetsjobb...

Undra varför de flyttar runt på saker, så att alla ska nå?
Plockar de ur alla behållare som måste fyllas på, rullar ut de på en vagn på lagret, fyller på och rullar in igen och bara stoppar dit dem där de får plats?
I köpenhamn vilket är ända stället jag sett en påfyllning och ändring live har de gjort det vid hyllkanten) Men då var det bara enstaka bitar som byttes/fylldes på. De få bitarna som blev över vid ett byte hamnade i burkar på den lilla disk som är där..

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

BeardedNerd

Citat från: Peter S skrivet 04 Februari 2016 kl. 23:12
Jag tror du tittar på historik-sidan...

Derp! Kollade via mobilen så flikarna stämde inte på Google. Oh well, får se om något annat är intressant.

andli

Jag har fixat till de tre saknade bitarna, tar man bort en bit får man gärna kopiera över den på OldStock sidan om den inte redan finns där!

De har för övrigt fått in klistermärke till återanvändning av burkar nu.
Rabatt för liten burk är 5kr och 7,50kr för stor, vilket gör en liten än mer prisvärd :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

simme

En ny uppdatering. de flyttar hej-vild på bitar och non enstaka ny bit. Uppdaterad datum på dem jag kom ihåg...

PS: denna gång kom jag ihåg att flytta till old stock;) DS

o0ger

Kan ingen be dem i butiken att inte flytta på bitarna? Eller så gör vi en lista som inte är beroende av bitarnas placering?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andli

Eller i alla fall försöka få en förklaring till varför det görs, sen jobba fram en lösning därifrån.

Frågan om det blir enklare med en lång lista.
Ska man checka av idag utan ändring kan man lätt gå rad för rad och så är det klart.
Är en bit ändrad ändrar man den positionen, gamla biten försvinner, nya biten kommer dit.
När man är på sista lådan är det klart.

Är det en osorterad lista får man för varje bit hitta den osorterade listan och sätta datum på den.
Hittar man inte biten får man lägga till den, alla bitar utan datum får man sen radera.
Enklare att lägga till, långsammare att kolla.

Undra om det inte skulle bli enklare om bitarna läggs in i OldStock när en ny bit kommer, istället för när de försvinner...
Då kan man bara radera biten och skriva in den nya(alt kopiera en återkommande bit från OldStock)

simme

Citat från: o0ger skrivet 10 Februari 2016 kl. 17:21
Kan ingen be dem i butiken att inte flytta på bitarna? Eller så gör vi en lista som inte är beroende av bitarnas placering?

Bitar flyttas främst av 2 anledningar (jag var tvungen att fråga).
1. Ser ut som att de ändras ofta
2. Undervika många av samma färg brevid varan.

Tycker de funkar bra med bitar med placering, ger en bra överblick och lätt att jämföra med bilderna... Men jag kan anpassa mig:)

andli

Tänk inte heller denna gång gör lego något av en slump :)
Ända kvarvarande fråga är då, hur går en flytt till...

Simme tycker du det funkar som det är nu behåller vi det så! Det är ju ni som uppdaterar som ska tycka att det funkar bra!

byStfn

Citat från: andli skrivet 05 Februari 2016 kl. 19:22
Det pågår något skumt, tex Tile round 1x1 w eye har flyttat till en helt ny position!
Jag misstänker att det går att lyfta ur hela innandömet och stoppa ner det någon annan stans.
För alla som provat att pilla ut de sista bitarna ur en behållare vet att det är ett evighetsjobb...

Det är lådor som högst troligt bara går att dra ut och sätta in. Väldigt tveksam till att de skulle tömma lådorna manuellt någongång.

Stigge72

Citat från: byStfn skrivet 10 Februari 2016 kl. 18:38
Citat från: andli skrivet 05 Februari 2016 kl. 19:22

Det är lådor som högst troligt bara går att dra ut och sätta in. Väldigt tveksam till att de skulle tömma lådorna manuellt någongång.
När vi kom dit i lördags, så stod det några mer eller mindre halvfulla burkar på disken mittemot väggen, som alla hade en egen sorts bit i sig. Kan ha varit resultatet av tömda lådor. Jag tror också att jag såg en låda dras ut (av personal med stege) när någon ville ha de sista bitarna i en låda som satt lite för högt upp.

andli

Ja på disken ställs "slattarna" när en bit nästan är slut, det verkar också som det fins en hemlig stash i lådorna som har de tomma bägarna!!

Man kan alltså dra ut två fack åt gången, men det är inte helt uppenbart hur man sen lyfter ut den plexiglaslåda varje bit ligger i.
För påfyllning drar de ut ett fack med två bitar och häller i nya uppifrån.

Jag tyckte det såg ut som att hon inte lyckades dra ut de övre lådorna, det ligger bitar i det bakre facket på dessa, men i framkant är det bara ett foto av bitar. Hon sålde alltså en del av dekorationen, hon blev tillsagd av sin kollega att det inte var okej och slutade plocka dessa. (3001or i LBG). Kunden fick behålla de hon plockat ner...

Lordflintstone

Ny gamla?
Rosa 1x2 borta
Palmblad borta
Var där med barnen hade svårt att hålla reda på båda killarna samtidigt som jag skulle kolla väggen.

andli

Stolen kan vara ny för svenska PaB:en
Staketet och Headlight bricken har definitivt funnits i sverige..
Tror bladet och fönstret med, så många olika PaB så mycket att hålla i huvudet :)
Hittar dock inte bladet i historiken för PaB listan...