Förslag på hur man effektivt packar BaP-burk

Startat av Gideon, 13 November 2015 kl. 12:02

Föregående ämne - Nästa ämne

andli

Går det ens att köpa K2 boxar i USA längre?

Jag försökte tidigare läsa ifatt div trådar på andra forum, och det är lite dubbla budskap.
Vissa lyckas i vissa butiker, vissa butikschefer verkar också aktiva i vissa trådar, det hjälper nog :)

Sen verkar de ibland ha erbjudande med en kartong som mer liknar något man får take away i.
men K2 lådor är väll den wellpapplåda affären får bitarna i?
Och i alla fall i Danmark i våras fylldes väggen på från såddanna wellpapplådor, men ska man tro trådarna verkar inte LEGO jätteförtjusta i att de säljs till slutkund.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

andli

Citat från: Skafte skrivet 17 November 2015 kl. 10:14
Men 6 studs brett får inte plats i studen i locket, väl?
Korrekt!

5 studs är max, jag tänkte hela tiden i en x*2 studs plate..

Diagonalt verkar det faktistk gå i EN 14x2, med locket påsnäppt :)
Eller TRE 12x4.

6x10 är nog den största plate man kan få i någon volym i en liten burk.
8x8 går också bra...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

marpe

Citat från: andli skrivet 17 November 2015 kl. 11:49

Jag försökte tidigare läsa ifatt div trådar på andra forum, och det är lite dubbla budskap.
Vissa lyckas i vissa butiker, vissa butikschefer verkar också aktiva i vissa trådar, det hjälper nog :)

Sen verkar de ibland ha erbjudande med en kartong som mer liknar något man får take away i.
Intressant. Berätta gärna mer om K2 och take away-lådan. :)

simme

Citat från: marpe skrivet 17 November 2015 kl. 12:03

Intressant. Berätta gärna mer om K2 och take away-lådan. :)

Har tänkt samma sak o just K2 lådor... Men bestämde mig att fråga senare när mängden folk har minskad något...
Sedan sommaren 2014 vet jag att TLG har varit mer restriktiv med försäljning av lösbitar i mängder.... Men fråga kan man alltid göra:)

Memmla

Fyllde en liten mugg idag och gjorde ett försök till att bygga lager men nej, kände mig lätt febrig och orka helt enkelt inte investera tiden att göra det bra.. får se vad jag fick i när jag kommer hem men blev nog halv-vettigt fylld.

darthmortar

Brukar inte lådorna vara vid speciella högtider, så som nu vid jul?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Storm_666

men K2 lådor är väll den wellpapplåda affären får bitarna i?
Och i alla fall i Danmark i våras fylldes väggen på från såddanna wellpapplådor, men ska man tro trådarna verkar inte LEGO jätteförtjusta i att de säljs till slutkund.

Jag var i New York City i April och var då på LEGO store i Rockfeller Center. Pratade med dom om PAB bitarna och de erbjöd sig att sälja hela lådor med bitar om jag ville köpa utan att jag frågade om det. De ringde till och med till LEGO store i Flatiron District (några kvarter längre ner på Manhattan) för att kolla vad de hade för bitar i kartong på lager.

Peter S

Citat från: Memmla skrivet 18 November 2015 kl. 18:37
Fyllde en liten mugg idag och gjorde ett försök till att bygga lager men nej, kände mig lätt febrig och orka helt enkelt inte investera tiden att göra det bra.. får se vad jag fick i när jag kommer hem men blev nog halv-vettigt fylld.
Nä, börjar man räkna timpris på att bygga en mugg har den tappat sin funktion. När jag var i Köpenhamn och Berlin stod jag timvis och byggde, därför att jag visste att det skulle dröja innan jag var tillbaka. Nu senast i MoSet har jag bara öst i...

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Peter S skrivet 18 November 2015 kl. 23:58
Citat från: Memmla skrivet 18 November 2015 kl. 18:37
Nä, börjar man räkna timpris på att bygga en mugg har den tappat sin funktion. När jag var i Köpenhamn och Berlin stod jag timvis och byggde, därför att jag visste att det skulle dröja innan jag var tillbaka. Nu senast i MoSet har jag bara öst i...

Precis vad jag tänker.

Det är lite som att leta de upp billigaste bitarna hos olika butiker på BL för att sedan betala porto för flera sändningar.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Memmla

Nu när jag kom hem kände jag mig nöjd med innehållet. Byggde ett lager 1x2 och visst blev det skillnad när jag plocka isär bitarna för att se hur mycket mer det blev. Men är det inte en bit jag till ett projekt behöver enorma mängder så kanske jag inte orkar stå så. Beror nog på dagsformen :D

byStfn

Idag utvärderade jag ett inköp från slutet av december. En stor och tung burk blev det med mestadels plattor av olika sorter samt slopes till framtida takbygge.

13st 6x12 plate
7st 4x8 plate
19st 4x6 plate
51st 4x4 plate
4st 2x6 plate
16st 2x4 plate
60st 1x4 plate
54st 1x2 plate
196st 1x2 slope
45st 1x1 cone
20st 1x1 round plate

Antal bitar: 485
~ 0,41kr/bit

Jag satt nog och byggde denna koppen i 30-40 min med de stora plattorna som bas och med slopes på utsidorna. Väldigt nöjd med mängden stora bitar. Bara botten och toppen rymde "fyllbitar".

andli

Man kan konstatera att den lilla burken blir än med fördelaktig om man har med sig gamla burkar!
Då är priset 191.5 för den stora och 94 för den lilla...

byStfn

Citat från: andli skrivet 06 Februari 2016 kl. 15:21
Man kan konstatera att den lilla burken blir än med fördelaktig om man har med sig gamla burkar!
Då är priset 191.5 för den stora och 94 för den lilla...

192,50kr borde det väl vara, men ja, helt klart mer värt på alla sätt med en liten burk sålänge du inte ska ha stora plates..

andli

På mitt kvitto från nån tidigare gång står det 191.50 för en återanvänd stor burk.
7.50 kr rabatt låter väl rimligt, 199 i normala fall?

Men någon borde väl fått en stor burk idag med en sticker som kan bekräfta?

byStfn

Det står i alla fall 7.50 på min sticker som jag fick på min nya burk. Innan de fick svenska stickers gav de ju danska 6.50 i rabatt..