o0gers Helgutmaning

Startat av o0ger, 13 November 2015 kl. 09:40

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Måndag! Dags för lösningen. Jag har lånat bild från @andreaseldh

65_WIP_01.png

Lösningen består både av SNOT och trapping. Nu är det semestertider så det dröjer innan nästa utmaning kommer.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Fredag igen! Många av er är i Danmark den här helgen. Hoppas ni får en fantastisk upplevelse utan stopp i avloppen eller översvämmade middagar!

Ni andra får en liten utmaning (ni som är i Danmark får såklart också vara med om ni vill). Denna gång är det allas vår @Godtfred som har skapat kluringen!

Grej.png

Bygget har samma färglager hela vägen runt. Skicka din lösning via PM eller maila till oscar.cederwall@gmail.com. Skriv under med ditt forumnamn om du mailar. Skicka inte LXF-filer, jag vill bara ha bilder som förklarar er lösning. Lösningen kommer på måndag.

De som klarat det:
- andreaseldh
- Myko
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

• Är bygget 2x3 knoppar?
  • Är den röda sidan slät?
  • Tål det att skakas på utan att falla sönder?

o0ger

Citat från: andreaseldh skrivet 25 September 2026 kl. 10:26
  • Är bygget 2x3 knoppar?
  • Är den röda sidan slät?
  • Tål det att skakas på utan att falla sönder?
Ja, ja och ja

o0ger

Behöver ni en ledtråd?

Vilka bitar har måtten 3x2?

robinnilsson403

Det ska bli spännande att se lösningen på denna!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Myko

Fascinerande!

Eriol

Citat från: o0ger skrivet Igår kl. 15:52Behöver ni en ledtråd?

Vilka bitar har måtten 3x2?
Jag tänker direkt på allas favoritbit 3176, men det är det ju inte den här gången...

Eriol

Jag kanske fuskade på något sätt eftersom min lakritskonfekt blev ett lager tunnare.