o0gers Helgutmaning

Startat av o0ger, 13 November 2015 kl. 09:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Så här blev min enkla lösning:
Helg_2.png

En sämre och krångligare lösning var den här:
Helg.png
(Och den är rimligen diskad då lego-loggan på 2x2-platen tar i på ett obra sätt...)

MrUzagi

Jag gjorde tappra försök till det du först presenterade, med bitarna i 90 grader mot varandra, så jag tittade aldrig på en enklare lösning, sedan blev det sent och jag fick annat i tankarna och glömde bort det hela, tills nu. :-X

Jag försökte på många olika sätt, utan att riktigt komma i mål. Flera gånger trodde jag att jag hittat en lösning, som sedan visade sig inte sitta ihop. Jag försökte först med 3386], men kunde inte komma på hur jag skulle kunna sätta ihop 8 av dem. Jag försökte även med 3661, eftersom den var i SBC så trodde jag att du eventuellt blivit inspirerad av den. Men den föll snabbt bort.

andreaseldh

Jag gjorde mellan och svår på samma sätt som @o0ger, för lätt använde jag 85861 och 78258.

60_LATT_andreaseldh.png

MrLaago

Tack för en roligt utmaning @o0ger! Jag nöjde mig med den "svåra" varianten. Gjorde den på det vis som du hade tänkt. 
Ska kolla igenom tråden och se vilka utmaningar man klarar av!

o0ger

Här kommer en till utmaning. Det är ju långhelg nu så ni får lite extra tid på er.

Grej.png

Det är alltså en linje som delar bygget i två olikfärgade delar.

Skicka din lösning via PM eller maila till oscar.cederwall@gmail.com. Skriv under med ditt forumnamn om du mailar. Skicka inte LXF-filer, jag vill bara ha bilder som förklarar er lösning. Lösningen kommer på måndag.

De som klarat det:
-
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!