The Arvo Brothers - Alien Project Book

Startat av CopMike, 12 November 2015 kl. 11:06

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Jag har börjat bygget för ett tag sedan men saknar vitala bitar pga en väldigt liten bitcount från början. Menndet är ett riktigt kul bygge som väntat!

Godtfred

Har fått hem allting jag saknade och har kontrollräknat hela klabbet. Men jag tror jag avvaktar byggandet till julhelgen...

Peter S

38 vita wedge 3x4 till sockeln känns just nu som den svåraste biten... Han som har flest (15 st!) är tyvärr också rätt medveten om det. Han har höjt priset till nära 80 kr st! De flesta tar dock under 2 kr per styck för enstaka. Jag tror jag ska göra en annan variant.

Kan också tipsa om att fotbollsspelaren finns på Tradera för 25:- styck.

Ska bara få svar från USA innan jag gör min sista beställning. Måste få koll på läget först. Beställningen står i Pending. Kan man räkna med att få hem bitarna eller finns det risk att cancelleras av säljaren?

Godtfred

Började idag och hann få torson klar, klart roligaste/bästa bygget jag gjort efter beskrivning. Har inte tänkt att göra den vita basen, det blir något annat vad det lider...

Peter S

+1 (i betydelsen Toppen (som man ibland ser här inne) och inte i betydelsen Samma här (som det egentligen borde betyda)) ;D

Godtfred

Den blev klar i går kväll efter två dagars byggande! Rejält tung och stor bjässe blev det, halvmetern hög. Förvånad att den håller ihop så pass bra som den gör. Lederna är dubbla där det behövs och rörligheten i benen är rejält begränsade för att klara vikten.

Dax att attackera några EXO-suits tror jag...

Peter S

Mycket snyggt! Nästa projekt Nostromo?

byStfn

Åh! Längtar hem till mina bitar så jag kan bygga färdigt!