lego shop pick a brick

Startat av Lordflintstone, 25 Oktober 2015 kl. 19:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Lordflintstone

Är det så Jä... soppigt på Pick a brick att man inte kan köpa 200 st löv 4505066?

Magnusengstrom

Tror mer på att det är sidan som har lite problem. Folk har skrivit i en annan tråd om lego shopen.

Lordflintstone

Fick igenom när jag ändrade till 190 st men sen hade jag glömt ändra på kortet så jag kunde inte köpa på nätet, det gick inte i genom då och nu när jag gör om kommer jag till utkorgen men det finns ingen knapp att checka ut på. SUCK!

Nybohov Creation Ltd.

Det tog mig ett gäng försök att göra en beställning i shoppen på lego.com. 404-fel varje gång jag klickade på Check out.

På mitt jobb skyller vi alltid på cache-minnet när saker går fel ...

Edit: Testade nu igen, samma fel. Dessutom växlar den till amerikanska sidan titt som tätt. De kan göra Lego, men inte fixa en stabil webbplats, verkar det som.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

CopMike

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 25 Oktober 2015 kl. 20:10
Det verkar vara det som är problemet. Rensa cache och cookies, ha bara en S@H webbsida öppen.

Lordflintstone

Citat från: CopMike skrivet 25 Oktober 2015 kl. 20:14
Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 25 Oktober 2015 kl. 20:10
Det verkar vara det som är problemet. Rensa cache och cookies, ha bara en S@H webbsida öppen.

så nu provade jag att tömma webbhistorik , cockis och byta webbläsare, det gick sådär! nu får jag inte in bitarna i korgen igen. nu struntar jag i detta och går och lägger mig! lite bittert att förlora en timmes byggtid på Legos egen hemsida när jag bricklikade det mesta av köplistan innan på en 20 minuter.

Lordflintstone

Jag såg också att det är olika priser på pick a brick och brick and pices.
4505066 var dyrare på BaP, är det så i allmänhet att alla bitar är dyrare på BaP?

Magnus den store

Citat från: Lordflintstone skrivet 26 Oktober 2015 kl. 05:20
Jag såg också att det är olika priser på pick a brick och brick and pices.
4505066 var dyrare på BaP, är det så i allmänhet att alla bitar är dyrare på BaP?

B&P är generellt dyrare men frakten är bättre så länge du inte kommer upp i gratisfrakten på PaB. Utbudet är större på B&P så jag köper i regel ovanliga bitar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

BeardedNerd

Generellt ja, även om det finns undantag. PAB har mindre utbud och är delvis automatisk så den tjänsten har lägre pris. BAP innebär bokstavligen att någon får springa runt på Legos reservdelslager. Jag har svårt att tro att det kan vara särskilt lönsamt trots det högre priset. Det är också i praktiken omöjligt att använda för att få tag på unika delar eftersom de säljer slut direkt, men som komplement till PAB, för att slippa frakt, få bonusprylar och slippa göra separata BL-beställningar av några halvovanliga bitar är det utmärkt.

Lordflintstone

Jaaaa! Det gick igenom!
Lika glad som Lego gubbarna vid ordernummret.

Jaha då förstår jag. I detta fall var frakten inget problem, fick till och med tåget på köpet.

Börjar ångra att jag inte köpte mer löv och annat, fick för mig att 200 st var någon gräns men det var nog bara generellt strul.
För det kan väll inte vara så smidigt som BL där det bara är att lägga till på orden?

Majkel

Man får lägga i flera lots om 200 st. Om du vill ha 600 st får du lägga 3 x 200 i samma order. Men om man kan göra ett tillägg till en order vet jag inte, men det är väl bara att mejla och fråga.

Lordflintstone

Jaha, tack Lego för passen!
Det har blandat 5 st sorters löv 400 st med 20 st peruker transcler klossar, stekpannor och lite annat i en stor hög.
Vad har ni för erfarenheter på pick a brick, skall man kontroll räkna?

Magnus den store

Citat från: Lordflintstone skrivet 04 November 2015 kl. 19:01

Ja, på ett eller annat sätt. Jag föredrar att väga.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Lordflintstone

Citat från: Magnus den store skrivet 04 November 2015 kl. 19:05
Citat från: Lordflintstone skrivet 04 November 2015 kl. 19:01

Ja, på ett eller annat sätt. Jag föredrar att väga.

hur kollar man vilken vikt? står det på BL?

Sockerbit

Jag räkna några element de första gångerna efter beställning där. Det stämde ganska bra för det mesta, av någon sort saknades några bitar andra var det för många av. Det var oftare för många än för få.