Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] LHC White Lion

Startat av Vibora, 19 Oktober 2015 kl. 20:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Vibora

Det här byggdes till en tävling vi hade i Östra G för ett och ett halvt år sedan. När jag ändå höll på att lägga upp bilder på flickr så passade jag på att lägga upp några gamla också.

Bygget avbildar loggan till Linköpings Hockey Club (LHC), och supporterklubben heter för övrigt White Lions.

MartinAberg

Det ser bra ut, hade dick varit snyggare med en indian  ::)

Kvarnbacka

Grymt! Snyggt att den är tredimensionell också  :)
(Heja Cluben!)

Majkel

Kul att den äntligen publicerades här! Det är ett jättefint och imponerande bygge!

Skillborg00

Ser fantastiskt ut!! Jag bygger just nu på en replica av SAAB arena och vill bygga lejonet som du gjorde. Är det möjligt att du skulle vilja hjälpa mig med "instruktioner" och tips?

mechamike

Instämmer , kul att den pulicerades, alla hade ju inte möjligheten att vara med på lunchträffen (på Kockduon om jag inte minns fel)
?

Joacim

Kommer ihåg att jag sett den tidigare men den är snygg och förtjänar att visas igen!
Heja Cluben!

Vibora

Citat från: Skillborg00 skrivet 08 Oktober 2019 kl. 19:36
Ser fantastiskt ut!! Jag bygger just nu på en replica av SAAB arena och vill bygga lejonet som du gjorde. Är det möjligt att du skulle vilja hjälpa mig med "instruktioner" och tips?
Tack så mycket! Det var ju några år sedan, så jag minns inte i detalj. Mycket går nog att lista ut baserat på bilderna här. Såhär i efterhand känns det som att det finns en del förbättringspotential på lejonet, så det ska bli kul att se din förbättrade version.  ;)
Bygget har varit med på några utställningar och finns kanske kvar i en låda någonstans, men jag vet inte riktigt var...  :-[