2016 års modulhus är läckt...

Startat av BeardedNerd, 11 Oktober 2015 kl. 11:53

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Jag vet inte hur det är med bilder så jag postar inte den, men det blir en ny hörnbyggnad i form av en bank med ena halvsidan som en separat tvättomat. Huset är i grått/tan med sandgröna fönster, tvättomaten har röda fönster. Massvis av nya färger på nya element från Elves, Friends och Nexo Knights används på spännande sätt, som vanligt. 2380 bitar. Två rätt stora våningar men ser generellt rätt kompakt ut. Mer "klassiskt" modulhusutseende än Detective's Office. Ett klart köp, förstås.

Kommer att visas officiellt imorgon.

Risgrynsgrot

mordatre

Äntligen guldtackan i grått i ett offentligt set.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

BeardedNerd

Och redan nu finns officiella bilder bland annat på Brickset, och enligt Brick Show visades det officiellt i Sydkorea idag, så jag antar att det inte är en läcka som sådan.

Notera dock att färgerna var väldigt fel på den första bilden. Huset är vitt och grått, inte tan och grått, och fönstren är betydligt mindre illgröna.

Skafte

Ja, se där, flat front-fönster i sandgrönt. Kul  användning av udda bitar som dekoration. Värdig fortsättning på serien, åtminstone exteriört. Kan vi hoppas på en "storyline" som i Detective's Office? Penningtvätt kanske?  :)

Eigenbrötler

jösses, jag har fortfarande inte köpt någr modulhus, men nu börjar det bli jobbigt att stå emot...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

o0ger

1x1 modified tile med bar med hål i ny färg. (Vi måste hitta på ett bättre namn på den biten)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: mordatre skrivet 11 Oktober 2015 kl. 12:08
Äntligen guldtackan i grått i ett offentligt set.
Ja, det var oväntat. Den har ju funnits på Bricklink länge. Och jag köpte för inte sålängesen 200st ganska dyrt från USA. :D
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Risgrynsgrot

Pengatvätt var det ja..  ;D

Finns en hel drös med bilder på alla våningar på brickshows facebook: https://www.facebook.com/thebrickshow

Nybohov Creation Ltd.

Första bilden gav ett trist intryck, men bilderna på innandömet var fina. Antagligen blir det till att skaffa två eller inget. Efter att ha moddat bion och parisrestaurangen känns det oinspirerande att bygga setet rakt av, i orginal.

Extra plus för espressomaskinen!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

humlan

För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: o0ger skrivet 11 Oktober 2015 kl. 12:58
1x1 modified tile med bar med hål i ny färg. (Vi måste hitta på ett bättre namn på den biten)

Jag röstar på "Blubby".

Om den funnits i annan färg tidigare, var har den för nummer på Bricklink?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Kwagge

Citat från: Skafte skrivet 11 Oktober 2015 kl. 12:46Ja, se där, flat front-fönster i sandgrönt.

XXX 2016  :P

Anders67

Riktigt fint hus, många fina nya bitar och roligt användande av bitar på nytt sätt. Ett givet köp. Finns även ett par favorit bitar för potensiell Bulk köp.

Dark_Link

Riktigt snyggt tycker jag. Födelsedagspresenten klar i år också!