Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Freebuild] STREIFF

Startat av o0ger, 23 September 2015 kl. 14:09

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Planetary Resources Mining Drone Carrier "STREIFF" är en annan av "krigshästarna" i Planetary Resources (PR) industriella flotta.

Efter krigets slut köpte PR snabbt upp ett stort antal oanvända krigsskepp. De panka regeringarna i det nybildade Samfundet var inte sena att sälja. På detta sättet kunde PR snabbt börja utöva gruvdrift i de nyligen återöppnade asteroidbältena och etablera sig som en av de mäktigaste gruvföretagen i galaxen.

Streiff är ett befälsskepp som har blivit nerbantat och ombyggt till en drönarfartyg. Nya tillskott är uppgraderade drönarlänkar, stenanalysatorer och ett stort antal reparationsmoduler. Streiff kan bära 30 medelstora drönare i sin hangar men kan styra och kontrollera upp till 200 drönare samtidigt. Malmen kan lagras i lastutrymmet men skeppet har också dockningsportar och anslutningspunkter för alla sorters lastskepp och kärl.

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Tektor

Illuwatar

Riktigt snyggt - intressant färgschema.  :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

humlan

För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Gideon

Riktigt snyggt! Gillar hur färgerna nästan bekymmerslöst sveper över detaljerna och den läckra detaljen med containrar (?) av Modulex ovanpå :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Vibora

Jag gillar hur du blandar bitar från olika teman. Men hur sitter modulexbitarna fast? Eller gör de inte det?

o0ger

Citat från: Gideon skrivet 23 September 2015 kl. 18:01
Riktigt snyggt! Gillar hur färgerna nästan bekymmerslöst sveper över detaljerna och den läckra detaljen med containrar (?) av Modulex ovanpå :)

Tack Jonas! Jag har tittat mycket på andras skisser och illustrationer av rymdskepp. Raka färgade linjer brukar vara vanligt förekommande. Tex i Chriss Foss klassiska bilder. Så det var något jag satsade hårt på från början. Modulexbitarna kan vara containrar om man vill. :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Vibora skrivet 23 September 2015 kl. 18:22
Jag gillar hur du blandar bitar från olika teman. Men hur sitter modulexbitarna fast? Eller gör de inte det?

Tack, vad kul att du gillar det, eftersom jag älskar att göra det! Så det kommer det bli mer av :)

Modulexbitarna är kompatibla med LEGO System på olika sätt. Mest av misstag tror jag. Här ser du de vanligaste anslutningarna:

Modulex compatibility
by eldeeem, on Flickr

I det här fallet är det 1x4 modulex tiles, utan internal support som sitter på varsin 2412. (som du ser i mitten av bilden med en orange grill och en turkos modulex tile)

mechamike

Snyggt skepp.. o moduverse piffar till det lite extra.. alltid kul att se fler Ship på Swebrick..
?

mordatre

Kommer detta till halmstad? Stora saker behöver ses live. 😉
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Peter S

Snygg colourblocking, även om den lite för symmetrisk... Anar att geometrin ställer till det. Gillar flaggorna baktill (och allt annat förstås). Känns som en korsning mellan en ubåt och en AK5:a...

Anders67

Riktigt snyggt, färgerna är perfekta, stripes gör mycket. Ser fram emot fler bilder, det verkar finns många snygga lösningar/design.

humlan

Citat från: Anders67 skrivet 23 September 2015 kl. 22:00
Ser fram emot fler bilder, det verkar finns många snygga lösningar/design.

+1
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Roger Brickjet

Riktigt snyggt och imponerande som alltid! Kul med dina modulex-inslag och bra användning av lite udda bitar.