Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Kaknästornet

Startat av Petersbror, 03 September 2015 kl. 09:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz

Citat från: Petersbror skrivet 03 September 2015 kl. 12:50
Grymt :) Är du duktig på sådant? Hade gärna haft en lampa inne i restaurangen också så det lyser genom fönstren :)

Citat från: Nextuz skrivet 03 September 2015 kl. 12:20
Citat från: Petersbror skrivet 03 September 2015 kl. 10:49
Tack :) Blev nöjd. Hade ju varit coolt med en lite glödlampa uppe i tornet :)

Det går ju ordna en LED som beteer sig som på originalet :) liten styrkrets bara :)

Duktig vet ja väl inte, mer intresse :P Försöker experimentera med billiga Pickretsar, annar är det väldigt lätt att använda en liten arduinokrets :)
Lampa inne är heller inga problem :)

Petersbror

Detta företaget tycker jag är lite intressant. De har lyckats bygga in en led lampa i en round 1x1 plate

http://www.liteupblock.com/unlimitshop/index.php

Citat från: Nextuz skrivet 03 September 2015 kl. 13:20
Citat från: Petersbror skrivet 03 September 2015 kl. 12:50
Grymt :) Är du duktig på sådant? Hade gärna haft en lampa inne i restaurangen också så det lyser genom fönstren :)

Citat från: Nextuz skrivet 03 September 2015 kl. 12:20
Citat från: Petersbror skrivet 03 September 2015 kl. 10:49
Tack :) Blev nöjd. Hade ju varit coolt med en lite glödlampa uppe i tornet :)

Det går ju ordna en LED som beteer sig som på originalet :) liten styrkrets bara :)

Duktig vet ja väl inte, mer intresse :P Försöker experimentera med billiga Pickretsar, annar är det väldigt lätt att använda en liten arduinokrets :)
Lampa inne är heller inga problem :)
Med vänliga hälsningar,
Niklas (Petersbror)

andreaseldh

Om man vill vara riktigt laglig och endast använda äkta Lego, kan man använda den speciella blinkkretsen från järnvägsövergången . Den kostar bara från en dryg hundring och uppåt beroende på skick  ;D

Skämt åsido, jag råkade ut för en schemakrock och kan inte vara med på utställningen i Uppsala 7 november och visa upp mitt torn. Vi kanske skulle ordna en lokal tornutsällning i Stockholmstrakten?

Petersbror

Tack för tipset om belysning ;)

Vet också att en kille på KTH håller på med ett projekt tillsammans med lego om solcellsdrivna legobitar för att driva lampor ;)

Vore kul med en utställning ;) har aldrig varit på någon. Mer visat upp saker som displayer i butik

Citat från: andreaseldh skrivet 03 September 2015 kl. 16:23
Om man vill vara riktigt laglig och endast använda äkta Lego, kan man använda den speciella blinkkretsen från järnvägsövergången . Den kostar bara från en dryg hundring och uppåt beroende på skick  ;D

Skämt åsido, jag råkade ut för en schemakrock och kan inte vara med på utställningen i Uppsala 7 november och visa upp mitt torn. Vi kanske skulle ordna en lokal tornutsällning i Stockholmstrakten?
Med vänliga hälsningar,
Niklas (Petersbror)