Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

3001: A Brick OCD

Startat av Skafte, 01 september 2015 kl. 20:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Skafte

Fredagsfeeling!

IMG_9957.jpg

Däremot har jag diskvalificerat den jag hade i Very Light (Old) Gray, det var en Pat Pend-version, kanske Beyer Brick, och sånt kan man ju inte hålla på med. Byter också ut div transparenta och Maersk Blue till moderna varianter med tunna väggar.

Nerd on!

Gideon

Citat från: Skafte skrivet 08 november 2024 kl. 12:43[...] till moderna varianter med tunna väggar.
Next level!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Skafte

Häpp häpp, Trans-Dark Pink kommer första mars i  ser det ut som på Lego. Tur att jag redan fått tag på en då...

Skafte

Lite nyheter för 3001-samlare på New Elementarys mars-lista:

Yellowish Green kommer i set Cool Creative Box (x6)

Trans-Light Blue och Trans-Dark Pink kommer i Magical Transparent Box, båda x4

Dessa har funnits att få tag på tidigare, men det är första gången de kommer i set.

Även Trans-Clear kommer med i "translådan", första gången sedan åttiotalet!  :)

Skafte

Om någon är i behov av någon bit från seten i ovanstående inlägg, så hojta till så tar jag med till Partille!

2x4orna från 11040 är redan packade, men det kan vara någon 2x2 eller 1x2 av intresse också.

10043 kommer sprättas på plats!

Gideon

Citat från: Skafte skrivet 01 april 2025 kl. 09:10Om någon är i behov av någon bit från seten i ovanstående inlägg, så hojta till så tar jag med till Partille!

2x4orna från 11040 är redan packade, men det kan vara någon 2x2 eller 1x2 av intresse också.

Du brukar ju vara min langare av färgsamlingsbitar så jag tar gärna 2x4 och 2x2 (eller 2x 1x2 ifall 2x2 inte finns, till färgkartan) i de färger som är nya :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

MrUzagi

Citat från: Skafte skrivet 01 april 2025 kl. 09:10Om någon är i behov av någon bit från seten i ovanstående inlägg, så hojta till så tar jag med till Partille!

Jag har behov av 2x4orna från det setet...

andreaseldh

Jag väljer att avstå denna gång.

MrUzagi

Citat från: MrUzagi skrivet 01 april 2025 kl. 09:46Jag har behov av 2x4orna från det setet...

Lite sent påtänkt nu kanske nu när de flesta är på väg hemåt redan. Jag blev ju sjuk innan eventet så jag kunde inte komma dit. Jag är fortfarande intresserad. Kanske du kan skicka dem till mig? Skicka PM isf för vad du vill ha för bitarna plus porto.

Skafte

Nu kan jag dö lycklig - fick träffa Maxx 3001 och fick en 2x4 i Earth Orange levererad!IMG_0571.jpg

o0ger

Citat från: Skafte skrivet 28 september 2025 kl. 12:34Nu kan jag dö lycklig - fick träffa Maxx 3001 och fick en 2x4 i Earth Orange levererad!
Wow, stort! Grattis!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

CopMike

Ja ja, men vem samlar på såna ::)?