LEGO Ideas 21302 The Big Bang Theory

Startat av Kvarnbacka, 30 Juli 2015 kl. 21:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Pa cop

Gjort 3 olika beställningar, alla har skickats.

BeardedNerd

Mitt anlände idag. Rejäl och ganska tung låda (troligen pga påkostad manual), men jag ska avvakta med att bygga, eventuellt kan jag lura med mig några BBT-älskande kompisar att bygga Lego :D

Eigenbrötler

min kom häromdagen, med mosad låda...  :-\
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

andreaseldh

Jag beställde min kvart över midnatt när den släpptes, men den verkar ha åkt vilse i Veddesta...

Lews

Citat från: andreaseldh skrivet 10 Augusti 2015 kl. 22:38
Jag beställde min kvart över midnatt när den släpptes, men den verkar ha åkt vilse i Veddesta...

Samma sak hände för mig för något år sedan. Posten skickade paketet till fel utlämningsställe och efter det bollades det runt i halva stan mellan olika ombud tills en postanställd tröttnade.
Ring och fråga om någon läskunnig kan ta hand om paketet innan de slarvar bort det helt.

andreaseldh

Citat från: Lews skrivet 11 Augusti 2015 kl. 10:38
Citat från: andreaseldh skrivet 10 Augusti 2015 kl. 22:38

Samma sak hände för mig för något år sedan. Posten skickade paketet till fel utlämningsställe och efter det bollades det runt i halva stan mellan olika ombud tills en postanställd tröttnade.
Ring och fråga om någon läskunnig kan ta hand om paketet innan de slarvar bort det helt.

Jag ringde i morse och frågade vad de höll på med. Idag körs det äntligen till Hemköp, där jag kan hämta det. Passade även på att kolla spåren av några andra paket. Ett har legat på Hemköp i en vecka utan att jag har fått någon avi.

Memmla

Idag fick jag hem mitt set också, fin låda och härlig vikt på den :) Dessvärre hade de inte stoppat med den utlovade Winter soldier som dock stod med på följesedeln vilket var lite snopet. Blir ett mail till kundservice antar jag :P

andreaseldh

Tyvärr lyckades Postnord köra vilse till Hemköp (det är ju hela två kilometer), så jag får hoppas på imorgon igen.

andreaseldh

Idag fick jag en avi, men när jag var på Hemköp vid 19-tiden hade paketet inte kommit ännu. Nytt försök imorrn...

Tufs

Beställde mitt i dag. Nu väntar bara den långa väntan...

andreaseldh

I morse ringde jag till Postnord och frågade om deras fakturaadress, eftersom de hade slarvat bort mitt paket skulle jag ju bli tvungen att beställa samma varor en gång till och skicka räkningen till dom. Detta fick tydligen fart på dom för inom en timme fanns paketet att hämta på Hemköp!

Här är paketets irrfärder, hela listan:

ByggareDan

Ett lite lätt förtäckt hot löser det mesta  ;)

Nu är ju inte jag så insatt i vad som räknas som Veddesta men det verkar ju vara ett fruktansvärt stort område då ditt paket åkte lasbil där i ett par dagar.  ;D

Även om så dit paket åkte Eumoppe (ca 40km/h)  från Malmö till ditt Hemköp så borde det tagit Ca 16 timmar (räknat på 64mil) dvs 2dagskörningar, så nästa gång så kan du låna nån grannunges Eumoppe och åka till Malmö och hamta paketet själv då har du det på 4 dagar i stället för 8dagar  :D

/ByggareDan

BeardedNerd

Jag börjar bli allvarligt orolig för framtiden om Postnord ska vara så oerhört inkompetenta. Förutom de ordinarie förseningarna om något inte går att leverera till dörren (vilket det, surprise, aldrig går eftersom jag är på jobbet!) så råkade jag ju ut för mitt första paket som dömdes ut och återvände till Amazon som olevererbart, vilket måste innebära att de har haft sönder det på vägen, för någon månad sedan. Och då har jag beställt flera paket i månaden i sisådär femton år.

Kan vi inte få tillbaka Posten? Det står redan rätt klart att det här är ett sönderbudgeterat hafsverk som inte håller måttet.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Citat från: BeardedNerd skrivet 13 Augusti 2015 kl. 20:28
Förutom de ordinarie förseningarna om något inte går att leverera till dörren (vilket det, surprise, aldrig går eftersom jag är på jobbet!)

Och även om man är hemma, så hjälper det inte. De kommer till min port och upptäcker att det krävs portkod. Den har de inte trots att det är samma företag som brevbärarna. Vi har ingen porttelefon, men mitt telefonnummer står på paketet. Att ringa mig går tydligen inte heller, de har väl inte råd med telefoner till sina anställda.

Någon som vet om det på Lego Shop at Home går att styra så att DB Schenker får sköta den svenska slutleveransen?

P.S. Om någon moderator tycker vi är för mycket Off Topic och vill bryta ut denna diskussion till en egen tråd, kan jag tipsa om att inlägg i denna debatt även finns på Vad gjorde du idag.