LEGO Hösten 2015 Consumer Catalog

Startat av o0ger, 21 Juni 2015 kl. 15:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Studley Heinsbergen

De får gärna släppa den där rivningskåken i dark red som står i bakgrunden vid byggar-seten...

Många lila takbitar i olika set, förresten (t.ex. Friends och Scooby Doo). Läge att hitta på ett snyggt cc-bygge med lila tak, kanske...

Peter S

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 11 Juli 2015 kl. 20:49
De får gärna släppa den där rivningskåken i dark red som står i bakgrunden vid byggar-seten...

Många lila takbitar i olika set, förresten (t.ex. Friends och Scooby Doo). Läge att hitta på ett snyggt cc-bygge med lila tak, kanske...
Nej tyvärr inte så många användbara lila slopes. Mest branta hörn. De har trollat med knäna för att få till dessa tak. Har haft koll på detta eftersom jag har en idé till lila tak...
Ursäkta, ser nu att Friends Grand Hotel har introducerat flera av bitarna jag tyckte jag saknade. Nu får jag börja leta bitar istället! :)

dalle

På 35 år har katalogen svällt från 28 till 116 sidor.
Omslagen skvallrar om en vänligare värld för minifigsen. Det var annat förr.  :)

Studley Heinsbergen

Citat från: dalle skrivet 12 Juli 2015 kl. 09:39
På 35 år har katalogen svällt från 28 till 116 sidor.
Omslagen skvallrar om en vänligare värld för minifigsen. Det var annat förr.  :)

Tycker ändå att det är lite fredligare än på länge. Mindre Chima, och flera nya teman av mer eller mindre civil karaktär - bygge, dykare, polarforskare och rymdfart. Däremot är det beklämmande att de sympatiskt bitintensiva Creatorseten nu har reducerats till samma sorts trista kulissbyggen som är legio i övriga teman.