[WIP] Lilleröd - Stad i microskala

Startat av bitbrist, 14 Juni 2015 kl. 13:30

Föregående ämne - Nästa ämne

bitbrist

Efter att ha blivit fördriven ifrån mina två legoskrivbord av mina söner till en chiffonjé, så har det bara blivit microskala byggen sen i vintras.
Rättare sagt ett bygge - Lilleröd - som egentligen påbörjades med Toys R us microskala husen.
Tre av de fyra Toys R us hus har jag använt i min stad, lite lätt modifierade.

Nextuz

Anders67

Mycket fint, många fins detaljer och jag tycker samtliga hus är bra med snygga parker och alléer.
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Nosferatu

Himla fint. Det är kul hur samma bitar kan bli något helt annat när man bygger i en annan skala. Gillar verkligen de gotiska fönstren på det vita huset i bild 1.
Illustratör som är väldigt förtjust i minifigs.

Joacim

Underbar stad tycker jag! Härliga byggen!

Nybohov Creation Ltd.

Fina hus.

Kan du tänka dig att göra om gatorna till Micropolis-standard?
http://www.swebrick.se/index.php?topic=4216.0
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Record

Detta var nått extra, jag hajade till direkt att du fått till det bra, hamnen är ju grymt snygg.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Peter S

Jättesnyggt! Men vad är det för jättemumie som kommer? Stay Puft?

o0ger

Detta gillar jag såklart. Tycker att du har fått till en trevlig stad med mycket liv och rörelse.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

bitbrist

Jag bockar o tackar för allt beröm!!

Citat från: Peter S skrivet 14 Juni 2015 kl. 20:11
Jättesnyggt! Men vad är det för jättemumie som kommer? Stay Puft?
Ja du, den kom nog dit för att roa mina barn.

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 14 Juni 2015 kl. 15:35
Fina hus.

Kan du tänka dig att göra om gatorna till Micropolis-standard?
http://www.swebrick.se/index.php?topic=4216.0

Jag förstår poängen med standarden, men tyvärr så tycker jag att staden blir lite för stel med gatu-rut-mönstret. Känns som nån amerikansk mellan-västen stad på prärien. Få se när jag blir klar med staden, men just nu så tror jag inte att jag gör om den till micropolis-standarden.

Citat från: Nextuz skrivet 14 Juni 2015 kl. 13:49
Helt underbart trots bitbrist :P

Den är svår just nu, gröna plattor: helt slut, blå plattor: helt slut, genomskinliga: Allt slut förutom runda platta, osv..
Väntar på första lönen efter föräldratjänsten(nån ledighet är det ju inte!) som kommer om en vecka..

Sollan

JonKanon86

Häftigt att kunna bygga så detaljerat med så liten skala. :)