X antal trasiga bitar i ny box!

Startat av Tim Pettersson, 22 Maj 2015 kl. 20:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Tim Pettersson

Vad göra? kontakta säljaren eller lego direkt? Finns det någon svensk lego kundtjänst?
Let the Wookiee win.

Odidoma

Gå in på Legos hemsida, tror det är support. Där fyller du i set/bitar och så kommer det nya via posten. Är det ett licenstema kan du ev behöva foto de delar som är sönder beroende på vad det är för delar.

SvanteOlof

Jag ringde legos support en gång då inte skickat en bit jag beställt. Från deras picabrick alltså. Ingen svensktalande fanns tillgänglig så jag fick prata med en kvinna. Hon skickade mig den bit jag behövde. Samt en till för att vara snäll och ytterligare en duplofigur till sonen. Jag hittade numret på lego.com
ordvits: studsmatta = 4186

lindyhep

Citat från: SvanteOlof skrivet 22 Maj 2015 kl. 21:32Ingen svensktalande fanns tillgänglig så jag fick prata med en kvinna.

För...ni vet....kvinnor känner ju liksom så där instinktivt vad som är fel....

::)

Majkel

Citat från: lindyhep skrivet 22 Maj 2015 kl. 22:03
Citat från: SvanteOlof skrivet 22 Maj 2015 kl. 21:32Ingen svensktalande fanns tillgänglig så jag fick prata med en kvinna.

;D

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

SvanteOlof

Citat från: Majkel skrivet 22 Maj 2015 kl. 22:18

;D

Hahahaha. Åh. Ja Hahaha. Jo de hade ingen svensktalande där så jag fick prata med en engelsktalande kvinna. Ska det såklart vara. Haha.

Sockerbit

Underbart, bästa inlägget på länge  :)

SvanteOlof

Så fel det kan bli. Först får man trycka sig runt i detas växel och där frågas det vilket språk du föredrar. Jag valde svenska. Ingen sådan support fanns. Vad jag ville understryka var att det är lätt att få kontakt, support och hjälp.

Eigenbrötler

Citat från: SvanteOlof skrivet 22 Maj 2015 kl. 21:32
Ingen svensktalande fanns tillgänglig så jag fick prata med en kvinna.

Guldcitat, något för citatdelen i wikin :D
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Ashman

Alltså detta var det roligaste jag läst på länge   :D :D :D

Tektor

Jag kan också rekommendera Legos kundtjänst på webben.
https://service.lego.com/sv-se/replacementparts#BasicInfo

Vi har använt den vid två tillfällen och fått nya bitar ganska raskt.

Det skulle vara bra om fler använde den för att reklamera  t.ex. spruckna armar på minifigurerna, så att Lego gör något åt dem. :)

ByggareDan

Kundjänsten hos LEGO fungerar mer än utmärkt, brukar ringa och prata med dom det tycker jag är lättast.

/ByggareDan

Memmla

Ja alla gånger jag behövt ringa har de varit jättebra och hjälpsamma. :)