[Kronologi] Tidsordning för Valkyrianska byggen

Startat av humlan, 22 Maj 2015 kl. 14:09

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan

Eftersom jag bygger både nutid och dåtid så tänkte jag skapa en enklare tidslinje där alla händelser är angivna enligt den officiella kalendern. Kommande byggen är även dessa både nutid och dåtid. I mitt huvud har jag en massa små scener jag vill göra, det som återstår är att koppla ihop dessa till nån form av fungerande berättelse  8)

Allmän historia

41 e.J

p8 e.J Piratattack?
p9.2 e.J Demonstrationer
p9.7 e.J Försvunnen färja

42 e.J

p1.11 "Olycka vid Riglus II"
p1.11 Händelserna vid Riglus II
p1.12 Argus får ett uppdrag
p1.12 Avfärd
p1.13 Undersökning
p1.14 Avrapportering
p1.14 Samtidigt vid Riglus III

p1.17 Havoc
p2.12 Drottningens Gåva
p2.15 Drottningens Hämd

43 e.J

Första portalen anländer till Valkyria, isoleringen bryts

46 e.J

p7 e.J Loke-klassen av jaktskepp introduceras.

47 e.J

p5 e.J HMS Valkyria lämnar skeppsvarvet
p5 e.J Bryggofficerare

48 e.J

p2 Traumaenhet Röd
p6 Guldrush
p7 Zonen
p8 Uppvaktning
p9 Argus provkör "monstret"
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

EpsilonEta

Vad roligt att någon hittat min tidräkning (fast jag tror inte du behöver ha e.J. efter alla perioder :) )

Mycket av det här skulle kunna ligga på wikin också. Om alla lägger in sina händelser får vi en automatisk tidslinje.
För att undvika att det blir för grötigt kan man göra egna sidor för de år som får många händelser. Framför allt år 48 och framåt kommer ha mycket händelser.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

humlan

När inbördeskriget oroligheterna i Riglusbältet är klart kommer jag lägga in den på wikin, denna postning gjorde jag nog lika mycket för mig själv som för att informera  8)

EpsilonEta

Lika bra det. Inte allt för många som har koll på wikin.
Gideon hade ett bra förslag att använda en wiki men jag tror vi glömde använda forumrt. Vi har försökt fixa detta med info o FaQ trådar med länkar. Sedan brukat det dyka upp sådana här trådar eller någon som frågar om rymdskeppsteknologi mm

Kul att det är lite fart i BS (just nu i alla fall)
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Calmcacil

Citat från: EpsilonEta skrivet 22 Maj 2015 kl. 14:23
Vad roligt att någon hittat min tidräkning (fast jag tror inte du behöver ha e.J. efter alla perioder :) )

Bra att du länkade till wikin, gjorde det lättare att hitta rätt sida. Jag blev initialt lite fundersam vad alla p2.11 och liknande stod för men nu har jag uppdaterat mig på tidsformatet.

Väldigt hjälpsamt att ha kronologisk lista över händelserna. Bara att ha en lista över alla sina byggen är bra, man slipper leta runt bland alla poster om man vill se byggen från en person i taget. Jag använde poängtråden som lista när jag gick med men den verkar inte uppdateras så mycket vilket försvårade en del.

humlan