[Utmaning: Besättning] Persongalleri

Startat av Calmcacil, 19 Maj 2015 kl. 12:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Calmcacil

I min historia har jag inte en besättning som följer min karaktär genom allting. Under historiens gång kommer han att stöta på en mängd olika personer som stannar mer eller mindre länge. Dessa personer kommer också variera i hur vänligt inställda de är. Det är alltså inte bara hans kompisar som kommer att hamna här.

En viktig del i min historia är att karaktärer kan dö. Detta bestäms genom att jag slår tärning när de befinner sig i (extra) farliga situationer. Beroende på hur farlig situationen är bestämmer jag vilken sannolikhet det ska vara att någon dör. I de fall någon karaktär är oumbärlig för att historien ska kunna genomföras undantas denna från risken att dö. Detta gäller självklart endast så länge de är oumbärliga. Eventuella gästspelande karaktärer undantas också om inte skaparen av dessa karaktärer sagt något annat.

Jag kommer uppdatera den här tråden eftersom nya viktiga personer introduceras i mina historiekapitel. Jag rekommenderar därför att man läser historiekapitlen innan man kollar denna tråd om man vill undvika att få reda på saker i fel ordning.

Jag delar in karaktärerna efter det kapitel de introduceras i och beskriver dem från vänster till höger på bilderna.

Kapitel 1

Trixxers Pirater

Gunner älskar vapen, krigsutrustning och att modifiera dessa. Hans egen stridsrustning har han modifierat rejält och axelkanonen har han byggt själv. Han håller skeppets vapen och fighters toppkalibrerade.
Beast tar det säkra före det osäkra och skulle bombardera sina fiender från omloppsbana om han kunde men oftast får han nöja sig med sin raketkastare och stridsdräkt. Ser overkill som något positivt.
Slash har ett oändligt tålamod, hon kan bara inte komma ihåg var hon lagt det. Hon gillar när hon kan använda terrängen för att utmanövrera sina motståndare, t.ex. en djungel eller en stad. Med sina dubbla pistoler, och diverse gömda pistoler, skjuter hon snabbt men träffsäkert. Har överlägset highscore på deras skjutbana.
Fenan är gruppens pilot. Han älskar fart och fordon som går fort. Om han måste slåss föredrar han att ta ut sina motståndare på långt håll med sitt gevär. Drömmer om att vara racerförare.
Tech älskar allt som har med teknik att göra. Som gruppens nörd tillför han mer genom att ta sig in i fienders datasystem och stänga av deras försvar än genom att faktiskt slåss. Har aldrig vunnit ett slagsmål.
Kapten Trixxer är gruppens ledare och kan en del om det mesta. Hon var en ganska välkänd prisjägare innan hon blev ökänd som förrädare och rödlistad hos alla prisjägarkontor. Jagar hämnd.

EpsilonEta

Intressant grupp och riktigt spännande att några kan dö. (undrar om cliffhangern i pågående story räknas som "extra farliga situation")
Det krävs en duktig (eller mycket improviserande) författare att kunna slumpvis döda karaktärer, ska bli interrailresa att se hur det går.

För övrigt
Citat från: Calmcacil skrivet 19 Maj 2015 kl. 12:44
Han håller skeppets vapen och fighters toppkalibrerade.
Det finns alltid mer utrymme för kalibrering!! ;D (Mass Effect referens)
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>