Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Slott på gång

Startat av miketype, 17 Maj 2015 kl. 20:13

Föregående ämne - Nästa ämne

miketype

Postar några bilder från pågående projekt med slott. En fin balansgång mellan utsmyckning, detaljer och tid på ena sidan. På andra sidan finns två ivriga marodörer som ska ta slottet i besittning inom kort och då dyker troligen en trollarme upp som "krossar" allt. Mitt emellan riktig lek och hobby alltså. Hållfasthet ställs hela tiden mot detaljer och finess - det som inte håller för kraften hos en femåring är inget värt. Har samlat tan-bitar en tid och gjort diverse räder på bricklink. Har nu en bra bas av dessa men saknar lite dark-tan bitar som tar slut här och var. Skulle sitta fint med lite mer av de här som ser ut som små murstenar.

humlan

För övrigt behöver jag en ny signatur.....

shutter

Gillas. rent och fint.

Sollan

Välkommen! Snyggt! Det ska bli spännande att följa!

Etzel

Välkommen! Det här ser ju ut att kunna bli något riktigt snyggt! Jag gillar särskilt taket och höjdskillnaderna i bygget. Den lilla asymmetrin med fönstren i det stora tornet är också riktigt snyggt.

Calmcacil

Ser ut att bli ett häftigt slott. Borde verkligen få plats att leka i det. Hoppas det inte blir för krossat under alla anfall.

Anders67

Ser riktigt fint ut, och kul att se ett slott i äkta sandsten (tan) och inte i granit (LBG)!
Bygg det gärna på en platta enligt vår medeltida CB standard så kan du vara med att ställa ut den tillsammans med oss.

Sockerbit

Välkommen! Säger som många andra; ser ut att bli ett snyggt slott!

dalle

Ser ut att kunna bli snyggt om det inte råkar ut för en attack. Som Anders67 skriver är det bra att bygga på en platta som vår standard i det medeltida cb:t. Inte bara för att det skulle passa in i det utan för att det ger ett borgbygge mer hållfasthet.

janimakaj

Riktigt snyggt! Bygg på!! :D
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Gideon

Vilken fin start på forumet! Inte bara en rejäl borg på gång utan till och med en i tan  ;D
Ser verkligen fram emot att följa detta.

Av egen erfarenhet kan jag säga att det är en färg som är tacksam på så sätt att den sticker ut lite bland allt grått, men grymt otacksam när det gäller tillgång på bitar och deras pris...
(Ge oss 98283/15533 i tan nu!! Och gärna nåt set med 3685 igen...)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

swestar

Ser bra ut, välkommen. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

lingonfil

Bra start!

Har du någon plan eller är det helt på frihand?

Magnus den store

Du har något fint på gång där. Kommer du ha plats för en skyttegång längs med muren?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Joacim

Kan bara instämma i hyllningssången så snyggt!!!