Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Två små MOC:s

Startat av erik1107, 17 Maj 2015 kl. 15:55

Föregående ämne - Nästa ämne

erik1107

Hej hej,
här kommer lite bilder på vad som blivit resultatet av senaste månadernas byggande. 
Trappan var egentligen bara menad som ett litet provbygge men jag kom att gilla den i sig själv. Huset är det enda som kommit ur ett större projekt som jag kört fast i (bitbrist, tidsbrist och dåligt med inspiration).

Jag har bara min mobilkamera och kan inget om foto så ursäkta bildkvalitén.

Trappan: här ska bottenplattan bytas när jag orkar och jag är osäker på färgerna på trappstegen (jag tog vad jag hade hemma helt enkelt)

Huset: Här är ofärdigt. Ni ser att sidorna är olika. Det är menat att de slutligen ska vara lite olika, men just i denna version består skillnaderna mest i att jag inte bestämt mig för hur jag vill att de ska se ut. Även ornamentet över dörren är mest bara ett första provbygge.

Kom gärna med förslag på förbättringar.

Mikael Sol

Kanske nån form av grund till huset? Sten eller vad vet jag som gör att det blir lite mer variation i färgschemat. Annars gillar jag båda koncepten. Placera huset i en miljö så blir det ju toppen. Tänker mig att den hör hemma på en Kings Landing-aktig gata, kanske i en backe??

Sockerbit

Snygga små byggen, gillar färgerna i trappan.

jalex

Trappbygget var stiligt!
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

shutter

Ja trappan känns lite Mine-Craft de luxe.
Huset är rent och har fina linjer.
Ser fram emot mer :D

Larry Lars

Snyggt hus! Jag gillar särskilt taket.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Sollan

Snygg trappa! Som en liten skulptur!

erik1107

Kul att många gillar byggena :)

Citat från: Mikael Sol skrivet 17 Maj 2015 kl. 17:40
Kanske nån form av grund till huset? Sten eller vad vet jag som gör att det blir lite mer variation i färgschemat. Annars gillar jag båda koncepten. Placera huset i en miljö så blir det ju toppen. Tänker mig att den hör hemma på en Kings Landing-aktig gata, kanske i en backe??

Ja precis, huset behöver stå på något. En grund är en bra idé som jag ska fundera vidare på, kanske att till och med nedersta raden nu kan bytas ut mot bitar i någon annan färg och textur. En idé jag ska testa är att placera det som på en liten bergstopp.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram