Köpenhamn Lego store på fredag ... (2015-05-15)

Startat av Mikael Sol, 13 Maj 2015 kl. 13:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Mikael Sol

Hola kids,

Jag ska ta bron över till Köpendanmark på fredag och undrar kring pick-a-brick-väggen. Försökte googla men failade. Nån som vet vad de har för utbud just nu?

Tänkte nog plocka upp några andra sets också, men är det egentligen prisvärt jämfört med att beställa från legos hemsida??? Jag slipper visserligen frustrationen över att frakten har en tendens att försvinna i några veckor när jag beställer...

malmen

Kikat här?
http://www.brickbuildr.com/view/pab/side/off/65/

Visserligen inte uppdaterad på 3 månader. Men kanske ger en fingervisning :)

Mirre

Jag var där för 1 timme sedan. Vad är du på jakt efter?

skitkid

Frugan handlade där för några veckor sedan. Mycket små plates i grälla färger, logbricks 1x2 i brunt och tan, 2x3 och 2x4 tan bricks mm. Fina vita staket. Och mycke annat. Mycket grälla färger som sagt, ljusgrön orange och rosa/lila.
/skitkid

Mikael Sol

Länken stämde inte. Fick tag på en del najsiga bitar dock. Fyllde mest på såna jag vet har gulnat en hel del. Och en massa runda tiles ettor i ljusgrått.

Sockerbit

Jag var också där för några dagar sedan, blev några hundra gråa runda 1x1 tiles. De kommer i ett bygge ganska snart  :)

Manne

Har tänkt o göra ett besök där imorgon.. Några tips ang muggarna...

Med Vänlig Hälsning Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Gideon

Citat från: Manne skrivet 12 Juli 2015 kl. 21:28
Beror på hur mycket tid man har, men jag brukar bygga en central pelare 6x6 och sen fylla med småbitar runtomkring. Bygg en klump 4x4 och 5 plates hög att lägga i knoppen i locket.
Har man bråttom är det bäst att fylla muggen med lösa småbitar (typ round plate 1x1 eller plate 1x2) och bara bygga biten till locket. Småbitar lönar sig i princip alltid jämfört med BL, men med större bitar är det inte alltid självklart...
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Manne

Citat från: Gideon skrivet 12 Juli 2015 kl. 22:39
Citat från: Manne skrivet 12 Juli 2015 kl. 21:28
Beror på hur mycket tid man har, men jag brukar bygga en central pelare 6x6 och sen fylla med småbitar runtomkring. Bygg en klump 4x4 och 5 plates hög att lägga i knoppen i locket.
Har man bråttom är det bäst att fylla muggen med lösa småbitar (typ round plate 1x1 eller plate 1x2) och bara bygga biten till locket. Småbitar lönar sig i princip alltid jämfört med BL, men med större bitar är det inte alltid självklart...

Googlade lite på ämnet så resultatet blev åt detta hållet..

Skulle gå att få i 142 st.. Men tog lite annat o inte bara dessa bricks..

Två muggar gladare nu iaf.

Med Vänlig Hälsning Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr