[Utmaning: Besättning] Bryggofficerare HMS Valkyria

Startat av humlan, 28 April 2015 kl. 00:05

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan

Låt mig presentera HMS Valkyrias bryggofficerare:

Främre raden, från vänster: RL Jorun Arbel, Räddningschef, civilanställd. Kapten Argus D'Marco (DV), Kommendörkapten, befälhavare. EttO Angela Äppelskog, Örlogskapten, försteofficer.

Bakre raden, civilanställda i röd uniform och yrkesofficerare i svart uniform. Dessa är sambandsofficerare som ansvar och övervakar olika funktioner ombord.

Saknas på bilden, Överläkare och Maskinchef.

Organisatorisk historia:

Valkyrias flotta skapades som en polisiär resurs, med kapacitet för räddningsuppdrag i rymden. Alla var civilanställda och någon egentlig militär fanns ej behov av. Men oroligheterna i Riglus-bältet samt öppnandet av en portal, har skapat behov av en militärisk flotta. Räddningsuppdraget kvarstår dock, och Valkyrianska skepp har därför, i förhållande till sin storlek, ovanligt stor besättning vars uppgifter är att hantera rymdbärgningar och undsätta skadade m.m.

Meta:

Bryggofficerare med ansvarsposition har torso från Imperial Gunner 973pb1565c01, mörkblåa armar, svarta händer, svarta ben samt ansikte i flesh, gärna med mic. Övriga bryggofficerare har kroppar från med hår istället för hjälm.

Enligt officiella källor från Valkyria så finns det inga problem med att blanda militära och civilanställda på skeppen som nu sker, verkligheten är dock kanske inte riktigt så enkel........
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Calmcacil

Kul att se besättningen. Hoppas dina civilanställda klarar sig bättre än andra rödtröjade besättningsmän i rymden  ;)

Tuben

Gud älskar både dig och mig och vill leva med oss, Bibeln Johannesevangeliet kapitel 3 vers 16 http://www.bibeln.se/las/2k/joh#q=Joh+3%3A16

EpsilonEta

Citat från: Tuben skrivet 28 April 2015 kl. 16:23
En allvarlig besättning :) Trevlig presentation :)
Nej nej, det finns inga problem mellan militära- och civila anställda. :)
(eller så har han inte orkat byta huvuden)

Ska bli kul att lära känna dem.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kvarnbacka

Härligt gäng, om än lite buttra. Fotografen glömde be dem säga omelett  :)

humlan

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 28 April 2015 kl. 21:59
Härligt gäng, om än lite buttra. Fotografen glömde be dem säga omelett  :)

Jag tror fotografen bad dem säga "Apelsin", men det föll inte i god jord.  :o
För övrigt behöver jag en ny signatur.....