Road Warrior - en PA-version av ibbes showtruck

Startat av Illuwatar, 23 April 2015 kl. 10:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Inspirerad av (och tack vare instruktionerna till) pehter aka ibbes American style truck ville jag skapa en postapokalyptisk variant, en som dundrar genom det öde landskapet...

Någon gång framöver kanske jag gör en trailer till denna för ett komplett ekipage. Och jag tänker ta med denna till Visby.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tie Fighter

Snygg, men sätt galler för fönstren så den ser ännu mer PA:ig ut.

ProPain

Snygg.

Den är dock väldigt ren för att vara PA. Ser framför mig att folk hade samlat på mer bra-att-ha saker allt eftersom de stöter på dem som sen snurras fast där det går på fordonen. Typ fler reservhjul, kanske extra låda på en av skärmarna för framhjulet istället för blinkers etc.

Illuwatar

Jag har funderat i de banorna och det kan komma. Det samma gäller galler för vindrutan. Hur mycket jag hinner med innan Visby är en annan fråga...

Håller med att den är lite för "ren" för ett Mad Max-scenario.

erik1107

Snyggt! En del bitar kan säkert med fördel bytas ut mot bruna för att ge en mer rostig look.

dalle

Citat från: erik1107 skrivet 23 April 2015 kl. 13:34
Snyggt! En del bitar kan säkert med fördel bytas ut mot bruna för att ge en mer rostig look.
Skulle bytt ut det svarta mot rostbrunt.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Illuwatar skrivet 23 April 2015 kl. 12:53
Jag har funderat i de banorna och det kan komma. Det samma gäller galler för vindrutan. Hur mycket jag hinner med innan Visby är en annan fråga...

Håller med att den är lite för "ren" för ett Mad Max-scenario.
Så snygg som den är nu vore det nästan synd att skita ner den.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Odidoma

Jag tycker du ska skala ner den och använda den i PA-CB!

pehter aka ibbe

Snygg men jag håller med, den är alldeles för ren på prylar för pa.

Gillar det du har gjort med bakfälgarna.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Magnusengstrom

Jag kan tycka att den har lite låg markfrigång för att köra på dåliga ojämna vägar. Annars så ser den bra ut förutom lite små detaljer.

mordatre

Väldigt inspirerande, både originalet och denna PAversion. Ska sitta och kolla bitlistan i helgen. Kopiering är väl den största ryggdunken man kan få.  ;)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Illuwatar

Vi kan väl säga att just denna kommer från andra sidan muren? Innan rebellerna har lyckats sno åt sig den... ;)

Dessutom var min idé att framöver göra ett släp till denna av militär typ för transport av tunga stridsfordon.

Men det hindrar inte att man någon gång i framtiden gör rebell-versionen, då med det "rätta" Mad Max-utseendet.

Credits till pehter aka ibbe för att göra modellen tillgänglig för alla att bygga och modifiera. Ska bli intressant att se vad andra kan göra för varianter.

Joacim

En sak som borde var PA är vapen MYCKET vapen både lätta och tunga. Handeldvapen inuti fordonet, ksp på sidorna av dörrarna och en tung ksp eller 40 mm bofors aka på taket...  ::)