[Utmining: Zonen] Kommuniké från Valkyria

Startat av humlan, 19 April 2015 kl. 23:32

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan

Meta: Har inte räknat studs kom jag just på, klassar in den som medelbygge.

Det här återgivna händelserna utspelar sig ungefär 3 minuter efter att det första ryktet om smittan kommit ut.

Kapten! Inkommande meddelande från Palatset, prioritet Lila!
Lila!? Koppla fram omedelbart!

Ja, Ers Majestät, omedelbart Ers Majestät!

Pilot! Sätt kurs mot porten, högsta hastighet! Max acceleration!
Ja Kapten!

Andersson, förbered en meddelandesond för avfyrning så fort vi anländer.
Ja Kapten!
Börja spela in meddelande nu.

Detta är Kapten Argus D'Marco på från Hennes Majestäts Flotta.
All trafik till och från Valkyria är härmed avstängd tills vidare, alla försök
att närma sig portalen kommer mötas med dödligt våld.
Detta är den enda varningen, slut på meddelandet.
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

lingonfil

Bra byggt.

Du lyckas få bra variation på varje scen trots att bygget inte är enormt.

Jag gillar särskilt den lilla arbetsstationen, den fick du verkligen till bra.

Calmcacil

Wow, någon vill inte att smittan kommer till deras system. Jag gillar historien och det är ett bra flöde som förmedlar känslan av att det är bråttom.

EpsilonEta

Snygg brygga. Hoppas få se mer av den och resten av skeppet.
Blev helt klart en känsla av spänning och brådska, fast jag trodde ju att de skulle hjälpa till. (Men har man levt avskuren i nästa 50 år och ville vara ganska i fred redan innan kan jag förstå att man ser mest till sig själv.)
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

o0ger

Gillar verkligen belysningen och planeten i bakgrunden.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

humlan

Citat från: EpsilonEta skrivet 20 April 2015 kl. 08:09
Snygg brygga. Hoppas få se mer av den och resten av skeppet.
Blev helt klart en känsla av spänning och brådska, fast jag trodde ju att de skulle hjälpa till. (Men har man levt avskuren i nästa 50 år och ville vara ganska i fred redan innan kan jag förstå att man ser mest till sig själv.)

När jag såg utmaningen var det uppenbart för mig att det var den här jag skulle bygga, passar Valkyrias officiella hållning till omvärlden perfekt :P

Meta: Detta är mitt andra försök att bygga bryggan till skeppet, ser i mitt huvud nåt som påminner om bryggan i en Star Destroyer, med upphöjd "befälsgång". Jag är inte nöjd ännu, utan kommer jobba vidare  8) Och bara därför fick jag en idé just exakt nu :D
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Tuben

Gud älskar både dig och mig och vill leva med oss, Bibeln Johannesevangeliet kapitel 3 vers 16 http://www.bibeln.se/las/2k/joh#q=Joh+3%3A16