[Utmaning: Rymdskepp] SHS Madir

Startat av Lews, 18 April 2015 kl. 23:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Lews

Kommendör Vred har nu, efter 40 års trogen tjänst inom Siriusrederierna, äntligen fått den stora äran att föra befäl över ett av deras största skepp.
SHS Madir är inte bara stort, det är också först ut av företagets nya generation skepp att bli helt färdigt! Vred kommer nu kunna genomföra både längre
handelsresor och frakta mycket större last än vad han tidigare kunde göra med sitt gamla Cruiser-skepp.
Eftersom skeppet är avsett för handel och transport har man valt att bara bestyckat det med 8st railguns för att lämna plats åt så mycket last som möjligt.
För att kompensera bristen av tyngre försvar bär Madir med sig 4st rymdjagare av typen RJ-Typ11 i hangaren och 30 soldater som vaktstyrka. Antalet rymdjagare kan utökas vid behov
men då till priset av minskat ledigt lastutrymme. Besättningen består av ca 300 personer med soldaterna inräknade.

Mått
Längd: 1120 meter
Vingbredd: 420 meter
Bredd: 280 meter
Höjd: 364 meter

Bortom Sol - Madir01 by ichbincm, on Flickr

Bortom Sol - Madir02 by ichbincm, on Flickr

Bortom Sol - Madir03 by ichbincm, on Flickr

Bortom Sol - Madir04 by ichbincm, on Flickr

Bortom Sol - Madir05 by ichbincm, on Flickr

Bortom Sol - Madir06 by ichbincm, on Flickr

EpsilonEta

Snyggt. Gillar 2450 till motorn.
Jag gissar att railgunsen sitter på sidorna (liknande placering som 1x1 platesen i guld, som troligen är luftslussar)
Tycker att 300 låter som många i besättningen. Moderna containerskepp har 10 - 20 personer. Du behöver så klart lite fler för piloter och soldater.

Och grattis till uppgraderingen Vred.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Gideon

Läckert skepp med mycket trovärdigt utseende :)

Gillar också din fotobakgrund skarpt, vad är det du har använt för att få så pass bra svärta?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

o0ger

Snyggt skepp med många finurliga lösningar. Ser mycket kompetent ut. Kommer förmodligen utföra sin uppgift väl.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lews

Citat från: EpsilonEta skrivet 19 April 2015 kl. 00:24
Snyggt. Gillar 2450 till motorn.
Jag gissar att railgunsen sitter på sidorna (liknande placering som 1x1 platesen i guld, som troligen är luftslussar)
Tycker att 300 låter som många i besättningen. Moderna containerskepp har 10 - 20 personer. Du behöver så klart lite fler för piloter och soldater.

Och grattis till uppgraderingen Vred.

Precis, guldplatesen är luftslussar för skyttlar och rymdjagare, kikarna är dockningsportar för rymdstationer och andra rymdskepp.
Railgunsen är placerade på ovansidan och undersidan för maximal effektivitet.
Den stora besättningen beror på att Madir aldrig sover, det finns dag och nattskift för allt från städare till maskintekniker, stuvare till officerare på bryggan.  ;)

Citat från: Gideon skrivet 19 April 2015 kl. 00:28
Läckert skepp med mycket trovärdigt utseende :)

Gillar också din fotobakgrund skarpt, vad är det du har använt för att få så pass bra svärta?

Det är bara några svarta A4 ark från ett ritblock med lite tjockare papper. Enkelt och bra för mindre byggen.  :)