Mitt Gotland - bidragstråd

Startat av Skafte, 18 April 2015 kl. 11:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Här postas alla bidrag till forum- och utställningstävlingen Mitt Gotland.

Regler, tider och allt annat (även frågor) finns i tävlingstråden.

Lycka till, fastlänningar!  :)

dalle

Det finns många vackra och magiska platser på Gotland. En av de mest magiska platser jag har besökt är fiskeläget Helgumannen som ligger alena på Fårös västra sida. Jag ville avbilda detta läge i microskala med alla de små bodarna i en klunga vid vattenbrynet med båtarna uppdragna på stranden.

swestar

Citat från: dalle skrivet 19 April 2015 kl. 18:04
Det finns många vackra och magiska platser på Gotland. En av de mest magiska platser jag har besökt är fiskeläget Helgumannen som ligger alena på Fårös västra sida. Jag ville avbilda detta läge i microskala med alla de små bodarna i en klunga vid vattenbrynet med båtarna uppdragna på stranden.
Snyggt!  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Sollan

Gotland, ja vad tänker man då? Raukar, ringmur, får och vatten var det första jag tänkte på, så det fick det bli!

swestar

Citat från: Sollan skrivet 20 April 2015 kl. 19:46
Gotland, ja vad tänker man då? Raukar, ringmur, får och vatten var det första jag tänkte på, så det fick det bli!
Riktigt stiligt.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Sockerbit

Snygga får, kul variation på dem  :)

Sollan

Tack! :D

Fåren var väldigt roliga att göra, jag hade gärna fortsatt försöka få till fler varianter men det blev lite för ont om plats!

Muede

Gotland! Det var ju där man spelade in Sunes sommar!

-What do you call those?

/ Muede

Ozp

I mitt huvud är Gotland synonymt med raukar. Men också gutefår, medeltid och konstiga sporter.

Sol och bad är också Gotland.

Närbild på varpkastaren.

AntonYmer

Underbara byggen! Helt fantastiskt roliga får. :D

o0ger

Citat från: Muede skrivet 21 April 2015 kl. 18:08
-What do you call those?

- We call them weinerbroads

- Oh no you don't

:D   kvalitet!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

shutter

En Gotlandsvistelse börjar alltid med en resa. För min del med båt!

Ringmuren med sina olika torn och portar har för alltid en speciell plats i mitt hjärta.

Medeltidsveckan är en av höjdpunkterna under sommaren. Allt sammantaget väldigt mycket Gotland alltså!

Memmla

För mig som aldrig varit på Gotland kändes det svårt att associera till något. Men det jag kom att tänka på var havet, naturen och får. Så det ska bli spännande att se Gotland på riktigt snart.  :D

shiftaltcmd

Cykelsemester
Tydligen är igelkotten landskapsdjur och inte får. Murgröna landskapsväxten.
Gjorde ett försök till runsten. Får fuska sen och printa på grå bitar.  :P

Svartkrut

Jag har hittills endast varit på Gotland en enda gång och det var sommaren 1985 för 30 år sedan och jag var 10 år gammal. Mitt starkaste minne från den veckan var när vi var i Almedalen och lyssnade på Olof Palme. Jag hade ju sett honom och de andra partiledarna debattera i tv innan och jag var väldigt imponerad av Palme och jag minns att jag och min bror klättrade upp i ett träd bakom själva publiken för att se bättre. Såhär i efterhand tänker jag att jag kanske var en aningen udda 10-åring som tyckte att det roligaste från semestern det året var att lyssna på en politiker och inte Villa Villekulla, Lumelundagrottorna eller raukarna, men jag var tidigt intresserad av politik och lyssnade ofta på debatterna på tv. Hursomhelst, raukar och medeltid i alla ära, men politikerveckan i Almedalen är för mig väldigt starkt förknippad med Gotland.