[Utmaning: Zonen] - "Carrera" - White Star Mobile Medical Science Lab

Startat av o0ger, 02 April 2015 kl. 17:15

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Detta är mitt bidrag i kategorin Stort Bygge i utmaningen "Zonen".

The zone by O0ger, on Flickr

The Zone by O0ger, on Flickr

Dag 1

- Carrera! Det här är Hera Planetkontroll. Vad är er status?

- Carrera här. Vi färdas just nu utmed den södra branten.

- Ja, vi vet VAR ni är, vi ser är signal, men vad är ert uppdrag?

- Hemligstämplat.

- Kom igen?!

- Du behöver en klass 4 behörighet stämplat av White Stars ledning för att få reda på det.

- Ok, vi får se. Vi har ett problem i Port Archer Vi skulle behöva er hjälp. Det verkar vara en ny smitta av något slag. Liten spridning än så länge. Men vi kan inte klassificera den.

- Vi kan inte avvika från uppdraget.

- ...ok er jäkla tjockskallar! ...jag återkommer.

Dag 2

- Carrera! Det här är Hera Planetkontroll igen!

- Carrera här.

- Vi behöver er hjälp! Vi kan inte isolera smittan. Vi kommer inte fram till White Star. Det är ett jäkla tjatter just nu. Meddelandesystemet verkar överbelastat.

- Utför standard-rutiner vid smitta. Ni kommer nog hitta en lösning. Vi kan som ni vet inte avvika från uppdraget.

- Men för helvete!

Dag 3

- Carrera. Hera Planetkontroll här. Verkar som ni blir kvar här ett tag. Rådet har just utfärdat karantän för hela planeten.

- Vad!? Upprepa!

- Total karantän. Inga skepp får landa eller lyfta. Hissen är stängd.

- Men... vårt uppdrag?

- Skit i uppdraget!! Smittan finns nu på fler ställen än Port Archer. Vi har fått in rapporter från fem andra samhällen! Ni bör försöka kontakta uppdragets ansvarige och få dem att avbryta!

- Ok. Vi återkommer

Dag 4

- Hera Planetkontroll. Detta är Carrera.

- SKRFT...kontroll...FRSKT! Vi har probl...SKRSSTT...batterier. Nödläge...SKRPSS!

- Ok, ni verkar ha dålig linje. Vi har fått ok från uppdragsledningen att avbryta uppdraget. Vi är nu på väg till Port Archer!

- FRRRSSST...döda, ni bör INTE...SKRZZZT...Archer, upprepar, INTE närma er...SKRRFST!

- Ok! uppfattat! Vi återvänder till basen.

- SPRRSK...i karantän, avvakta ytterligare...KNRSSTS!

Dag 5

- Hera Planetkontroll!? Detta är Carrera.

- ...

- Kom in, Hera Planetkontroll!

- ...

- Hallå?!

- ...

- Om ni hör oss så närmar vi oss basen. Vi ställer all vår medicinska utrustning till förfogande. Vi skickar en drönare så fort vi är inom räckhåll! Håll ut! Hjälp är på väg!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

EpsilonEta

Snyggt bygge.
Många NPU, värjan som antän, fäljarna, friends styret och händerna till kranen och framför allt brickseparatorn.
Om det inte är en radiostyrd dronebil bredvid är nog det mobila labet riktigt stort :)
Interesant handling också men nu måste du ju bygga hur det går i Port Stanley Archer.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

o0ger

Tackar!

Ja, det är rätt många roliga bitar i det här bygget. :) Som jag gillar.

Detta är ett stort fordon, helt korrekt. Som ett rymdskepp på hjul lite grann.

Jaha, hrm, jag hade visst missat att ändra till Port Archer i hela texten. Jag hade döpt samhället till Port Stanley från början, men det är tydligen en riktigt plats, så jag döpte om den i sista stund.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Mycket snyggt! Och vad bra klistermärkena från arctic-serien funkar! Gillar också användandet av brickseparatorn. Kanske går 1*2 tile w handle från lägst till ganska högt på listan...

Illuwatar

Riktigt snyggt! :) Om modulex-bitarna är containrar så säger det något om skalan...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

o0ger

Citat från: Peter S skrivet 02 April 2015 kl. 21:08
Mycket snyggt! Och vad bra klistermärkena från arctic-serien funkar! Gillar också användandet av brickseparatorn. Kanske går 1*2 tile w handle från lägst till ganska högt på listan...
Tack! Ja, jag har en låda full med klistermärken som jag drar fram när jag har byggt klart. Just nu är Galaxy Squad och Arctic favoriterna. Menar du 2540 i orange? :)

Citat från: Illuwatar skrivet 02 April 2015 kl. 21:25
Riktigt snyggt! :) Om modulex-bitarna är containrar så säger det något om skalan...
Tackar! Ja, de ska vara nån typ av containrar eller lådor. Det är en stor bil, men jag vet inte exakt hur stor. Din fantasi får bestämma... ;)

o0ger

swestar

Gillas skarpt! Bra fotat och bra klossat! :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Peter S

Nej jag menade de vita 2432 fram. Har sett många byggen nu där de inte bara är ryggstöd åt minifigs... ;)

o0ger

Citat från: Peter S skrivet 03 April 2015 kl. 09:54
Nej jag menade de vita 2432 fram. Har sett många byggen nu där de inte bara är ryggstöd åt minifigs... ;)
Jaha, ja det är en fantastiskt användbar bit på många sätt. Men, fram? De sitter ju i aktern :)

Peter S

Citat från: o0ger skrivet 03 April 2015 kl. 09:59
Citat från: Peter S skrivet 03 April 2015 kl. 09:54
Jaha, ja det är en fantastiskt användbar bit på många sätt. Men, fram? De sitter ju i aktern :)
:-[  :-[ Där ser man. Först såg jag en ratt (radardisken) och satte den åt rätt håll, men när skalan gick upp så vände jag på den. Vet inte riktigt varför?

Kvarnbacka

Många fina exempel på smart användning av bitar, inte minst hjulen och verktyget. Snyggt!

o0ger

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 03 April 2015 kl. 17:54
Många fina exempel på smart användning av bitar, inte minst hjulen och verktyget. Snyggt!

Tack! Men har du hittat polismotorcykeln? :)

EpsilonEta

Citat från: o0ger skrivet 03 April 2015 kl. 21:16
Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 03 April 2015 kl. 17:54

Tack! Men har du hittat polismotorcykeln? :)
Är det den som sitter i fronten med en parabol med en blå prick?
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

o0ger