Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 Juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Det var inte igår som jag hade vägarna förbi en Lego store, men skörden blev desto bättre. Flera cs-torsos, ekollon och bra ben. Ändå villhöver jag fler.

En bit på listan hittade jag inte och rosa kjoltyget hade jag velat ha fler av. Förhoppningsvis hinner jag med Skärhamn, Skärholmen eller vad det nu heter.

PXL_20241004_123746874.jpg
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

janhansson

Jag hade köpt två på Toyspace-rean förra helgen. Idag lyckades jag hämta dem.
60422.jpg

Den här lådan öppnas  annorlunda mot vad jag är van vid. -Locket lyfts av. Förekommer detta på några andra nutida LEGOset? (hade de haft tryck på insidan av locket så hade det rent av känts nostalgiskt...)
60422_insida.jpg

ColA

Citat från: janhansson skrivet 06 Oktober 2024 kl. 21:20Jag hade köpt två på Toyspace-rean förra helgen. Idag lyckades jag hämta dem.
60422.jpg

Den här lådan öppnas  annorlunda mot vad jag är van vid. -Locket lyfts av. Förekommer detta på några andra nutida LEGOset? (hade de haft tryck på insidan av locket så hade det rent av känts nostalgiskt...)
60422_insida.jpg
Det jag nyligen öppnat är svarta falken och den öppnas på samma sätt men lär finnas fler 😊

Illuwatar

och har också denna typ av låda. De går inte att vika ihop för bättre förvarning som den gamla modellen med tejpbitar (de man kan öppna utan att förstöra något).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Kwagge

Beställt ett set från Bricklink Designer program som man kunde beställa nu o få i feb 2025...

Jenny242

Jag tömde Lego store Skärholmen på vita 1x4 bricks 😂
Jenny242
Region Hufvudstaden

CopMike

Citat från: Jenny242 skrivet 08 Oktober 2024 kl. 19:12Jag tömde Lego store Skärholmen på vita 1x4 bricks 😂
Är det helt tomt på hyllor och lådor :o?

Jenny242

Citat från: CopMike skrivet 08 Oktober 2024 kl. 19:41Är det helt tomt på hyllor och lådor :o?
Nej det fanns gott om bitar i alla andra fack. Detta var enda som det bara var lite på botten. Hyllorna var fulla oxå. Kändes inte som att de ska stänga om några dagar när man gick in. 
Jenny242
Region Hufvudstaden

janhansson

Det blev beställning på en låda CMF serie 26 till slut - Proshop rear för 999:-

dalle

Loppis på puben ner på gatan.
30 kr för blombuketten.
Helt ok pris. Sejdeln var också prisvärd.
20241013_111440.jpg

Kenneth

Förra veckan kom legosetet som jag hade funderat på ett tag. jag ville inte missa det då det är utgånget men fortfarande går att få tag på. Många gubbar, legobitar som jag vill/behöver mer av samt att jag verkligen gillar hur det ser ut. Det var det viktigaste setet för mig att inte missa. nu kan jag sova lugnt igen ;D

legoköp.jpg

Godtfred

lingonmirakel

Instagram: miken_mocs

Skafte

Godtfred

Nåt kul med guldram hoppas jag...