Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 Juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

1 st
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Kwagge

swestar

Citat från: Kwagge skrivet 07 Juni 2018 kl. 22:48
Citat från: swestar skrivet 07 Juni 2018 kl. 22:47
1 st

Mycket barn parts-pack! Har köpt tre el fyra sådana...
Exakt, och med ett gratis , så blir de inte många öre/biten  :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Cirka 20 kg begagnat lego för 1000 kr till lillgrabben.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

skitkid

200st av de nya blomsterspröten 24855 i reddish brown från BAP. 1.13kr st vilket är betydligt billigare än de gamla i dk brown som kommed ninjago city.
/skitkid

o0ger

Stor order från B&P och BL. Förberedelser för SHIPtember.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lews

Diverse bitar på BL. Tänkte bygga några Speed Champions bilar och slippa lull-lullet runt om.

Jesperrydhog

Lego City Hospital . Det har jag köpt.

shiftaltcmd

Var i Stockholm idag, funderade på att åka ut till Legobutiken men det blev inget med det.
Glad för det nu i efterhand. Tjejen tvingade mig in på en loppis i hopp om att hitta porslin.
Namnet Lego syns ingenstans.

------------
Edit
Verkar som att asken är från 1950+51 och licenstillverkad i Sverige av GEAS.
Set . 700/3 finns stämplad, tror det är version tre av asken.
Hittade lite fakta på Eurobricks. https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/77388-oldest-known-lego-bricks-set/
En belgare som har ett till salu för 3000 euro  :o

mossarp

Jag bor ju i Gislaved där GEAS Konstharts kommer ifrån så det borde finnas lite set i grannbygden.
Nuförtiden heter företaget bara GEAS.
http://www.geasplast.se/sv/

DanielEss

Tekniskt sett köpte jag den i torsdags, men fick hem Parisian Restaurant från Lego.com idag (med HC Andersen-tablån som bonus).
Tänkte det var bäst passa på medan den finns i produktion!

Kwagge

En lycklig Gideon letar torso i butikens stora låda med bara torso på Lego Store Orland Park i tisdags...

CopMike

Citat från: shiftaltcmd skrivet 19 Juni 2018 kl. 23:31
Var i Stockholm idag, funderade på att åka ut till Legobutiken men det blev inget med det.
Glad för det nu i efterhand. Tjejen tvingade mig in på en loppis i hopp om att hitta porslin.
Namnet Lego syns ingenstans.

------------
Edit
Verkar som att asken är från 1950+51 och licenstillverkad i Sverige av GEAS.
Set . 700/3 finns stämplad, tror det är version tre av asken.
Hittade lite fakta på Eurobricks. https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/77388-oldest-known-lego-bricks-set/
En belgare som har ett till salu för 3000 euro  :o
Grattis till fyndet, nu har du äkta Lego-historia i dina händer!

Magnus den store

Citat från: skitkid skrivet 18 Juni 2018 kl. 16:26
200st av de nya blomsterspröten 24855 i reddish brown från BAP. 1.13kr st vilket är betydligt billigare än de gamla i dk brown som kommed ninjago city.

Tack för påminnelsen. Jag slog till på några stycken i båda färgerna. Dock inte så många då jag håller tummarna att den kommer med i en bulk.

Blev däremot väldigt många minifigurdelar. Lesters () torso var en glad överraskning (element-id 6218242), och likaså trädstammen, 35827. Skönt att slippa köpa hela set!
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

darthmortar

Citat från: Magnus den store skrivet 27 Juni 2018 kl. 11:37
Citat från: skitkid skrivet 18 Juni 2018 kl. 16:26

Tack för påminnelsen. Jag slog till på några stycken i båda färgerna. Dock inte så många då jag håller tummarna att den kommer med i en bulk.

Blev däremot väldigt många minifigurdelar. Lesters () torso var en glad överraskning (element-id 6218242), och likaså trädstammen, 35827. Skönt att slippa köpa hela set!

Båda BAP?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.