Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 Juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Citat från: Skafte skrivet 08 Oktober 2025 kl. 20:51Lägg allt i ett lager i en plastlåda, ställ i en skål med ättiksprit, sätt på tättslutande lock. Det blir klart bättre efter bara ett dygn. Testa med papplådorna också!
Märkte att bitstaplarna torkats av med någonting, syntes och kändes lite klibbigt på sidorna. Troligen avtorkade med swipes för att försöka få bort röklukten. Synd då de ser ut att vara helt oanvända. Så jag håller nu på med att tvätta bitarna. Ljummet vatten diskmedel och ättika som får stå en timme. Efter torkning på handdukar så känns bitarna alla som helt nya - blanka och väldoftande!

Magnus den store

Idag har PaB äntligen fyllt på så då slog jag till. Har haft några bitar i min varukorg i flera veckor, men hade svårt att komma över administrativa avgiften och komma upp i fri frakt. Det borde komma en dubbel vip om några dagar men jag kan inte vänta tills dess.

PaB 20251009.png

Hoppade över fjällräven som kostar 154 sek och istapparna som känns lite oprisvärda.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

BrickMe

Citat från: Magnus den store skrivet 09 Oktober 2025 kl. 13:37Hoppade över fjällräven som kostar 154 sek och istapparna som känns lite oprisvärda.

......
Tack för tipset, nu slapp jag ju betala flera hundra för mörkblåa hjälmar och tuber.
Hittade lite andra bitar också som jag hade i varukorgen på BL fast till mer rimlig slant.

Magnus den store

Citat från: BrickMe skrivet 09 Oktober 2025 kl. 20:45Tack för tipset, nu slapp jag ju betala flera hundra för mörkblåa hjälmar och tuber.
Hittade lite andra bitar också som jag hade i varukorgen på BL fast till mer rimlig slant.

Det är lite därför som jag gör ett sådant inlägg. Alltid är det någon annan som också är ute efter något. Jag drog till på 30 mörkblåa hjälmar och tuber, så där har jag sparat en slant.

Duvorna har tyvärr redan sålt slut.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Godtfred

Citat från: Godtfred skrivet 09 Oktober 2025 kl. 08:52Märkte att bitstaplarna torkats av med någonting, syntes och kändes lite klibbigt på sidorna. Troligen avtorkade med swipes för att försöka få bort röklukten. Synd då de ser ut att vara helt oanvända. Så jag håller nu på med att tvätta bitarna. Ljummet vatten diskmedel och ättika som får stå en timme. Efter torkning på handdukar så känns bitarna alla som helt nya - blanka och väldoftande!
Uppdatering+tips: Det fanns en näve med siffertiles och bokstavstiles i loten också. Dom var sjukt smutsiga. Gissar att dom varit på kontor med en planeringstavla där de flyttat runt siffrorna typ varje dag och tryckt till med tummen varje gång. Alla bitarna hade en rejält smutsig mörk fettyta som inte försvann första tvättomgången. Ungefär som musen och tangentbordet blir efter något års dagligt kontorsbruk. Testade först med ipa, fungerade sådär bra. Fick tipset om såpa istället. Ljummet vatten och bra med tallsåpa, ner med bitarna och röra om ett tag. Tada! All smuts försvann och efter sköljning och torkning är bitarna som nya!  ;D

andreaseldh

Kunde inte låta bli att förbeställa ...

77256.jpg
, Time Machine from Back to the Future från 2026.

andreaseldh

14 mars klockan 03:49:20 är visserligen långt bort i framtiden, men idag köpte jag på mig ...
... så jag klarar mig åtminstone till 50 ;)

andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 20 Oktober 2025 kl. 21:4814 mars klockan 03:49:20 är visserligen långt bort i framtiden, men idag köpte jag på mig ...
... så jag klarar mig åtminstone till 50 ;)

Ingen verkar ha förstått vad jag tänker bygga, men när mina 16 19 ordrar är klara kommer jag att ha samtliga färgkombinationer av vagnar* och icke-prickiga siffror. Och även samtliga färger ...

Jag verkar visst ha blivit AFOD ;)

* Nej inte Även unika färgkombinationer av 4883* och 2312*, utom 2312c05 som inte fanns till försäljning just nu.

andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 20 Oktober 2025 kl. 21:4814 mars klockan 03:49:20 är visserligen långt bort i framtiden ...

Eller är klockslaget 1:59:26?

Illuwatar

Utökade min samling av bandspelare med
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

swemixon

Fick av frun och barnen i farsdagspresent  <3

Skafte

Citat från: swemixon skrivet 09 November 2025 kl. 16:20Fick av frun och barnen i farsdagspresent  <3
Vad fint! Jag fick en bricka med bild på kungafamiljen från ca 1916. Fin, men inte Lego. Men jag har ju redan köpt gröna draken till mig själv, kanske tillfälle att bygga idag då! :)

janhansson

En ny och förseglad kopia av reklamspelet Skattjakten. 

skattjakten.jpg

https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?G=treasurehunt (fast på svenska)

swestar

Några inköp, klubbpris på Elgiganten  :D

1 st,

1 st,

1 st,
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

BrickMe

Borde kanske ha en egen tråd som heter vad beställde jag från Lego (2025-10-09) och fick vänta länge på...
Nej så sarkastisk får man inte vara utan vända på det till:

Äntligen har jag fått hem dem  ;D (y)