Display Cases till Lego

Startat av Z0rk, 26 Februari 2015 kl. 14:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Z0rk

Tänkte bara tipsa om
http://www.puredisplay.com/pureshop/pc/Display-Cases-for-Lego-c136.htm
om någon missat dem, de släpper display boxar speciellt framtagna till specifika Lego set.
Inte jättemånga i dagsläget men de kommer med nya hela tiden.

Petersbror

Shit  :o

Det var coolt. Har funderat länge på hur man kan göra displayer till set och inte bara minifigs.
Har en tumbler hemma så man blir ju sugen när man såg displayen till den :)

Med vänliga hälsningar,
Niklas (Petersbror)

Magnus den store

Fina display-boxar. Hade gärna sett bättre bilder på skarvarna. Boxen för Tower Bridge verkar vara den storleken som jag söker - 96x32 studs.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

BrightMinds

Man blir ju rätt sugen då sambon är lite motsrävig att ha legot framme. Har idag en Synas från Ikea som uppdateras regelbundet
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80241543/

Z0rk

Mailade lite med butiken för att få info om porto kostnad då boxarna väger en hel del.
Frågade om case till vw bussen och ghostbusters och porto för de två skulle gå på £30.

Nu hade visst även casen till x-wing ucs kommit i lager :)

ByggareDan

Ser ut att vara jättefina displayslådor är lite sugen på att beställa, men svårt att veta kvalitet, passform osv utan att ha sett o klämt på dom.
Så om någon har beställt vore man ju tacksam för en kort recension.

/ByggareDan

shutter

Ja displayboxarna såg ju fina ut. Levereras som platta paket.
Blir fort mycket pengar för dessa. Lite för mycket för min smak.

Synd att IKEAs box är 1 cm för liten i bredd och djup för att rymma en baseplate :'(

Kvarnbacka

Citat från: shutter skrivet 03 April 2015 kl. 20:30
Synd att IKEAs box är 1 cm för liten i bredd och djup för att rymma en baseplate :'(

Hur tänkte de där?!   ???

Memmla

Citat från: BrightMinds skrivet 26 Februari 2015 kl. 22:37
Man blir ju rätt sugen då sambon är lite motsrävig att ha legot framme. Har idag en Synas från Ikea som uppdateras regelbundet
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80241543/

Oh en sån ska jag nog införskaffa. :)

jennie

Ingen bra idé att vilja få plats med en baseplate eftersom belysningen sitter i botten. Då skulle det bli mörkt i boxen  :o

snyggt att displaya figs och småset i däremot. Har 5 st själv  :D

shutter

Så har vi också skaffat oss en SYNAS från Ikea. Snyggt och klart akryl?glas är det. Först ut är Sangelas winter village bakery med valda delar. Less is more gäller...

ByggareDan

Tjusig liten display ni satt ihop, har inte sett Synas med innehåll i, var ju högre än jag fått för mig.
Blir nog att införskaffa en (eller 2) när tillfälle ges.

/ByggareDan

Magnus den store

BrightMinds

Citat från: ByggareDan skrivet 05 Mars 2015 kl. 23:06
Ser ut att vara jättefina displayslådor är lite sugen på att beställa, men svårt att veta kvalitet, passform osv utan att ha sett o klämt på dom.
Så om någon har beställt vore man ju tacksam för en kort recension.

/ByggareDan
Är det någon som beställt dessa displaylådor? Väldigt sugen men med tanke på den höga fraktkostnaden så vill man beställa flera stycken

Magnus den store

Bump! Jag såg den här fina lösningen i Flickrs lego-grupp. Har god lust att bygga något liknande i framtiden.

DSC09251 by lysanderchau, on Flickr

Tillägg: Jag skulle kanske inte postat detta i den här tråden, men till mitt försvar finns det väldigt många trådar som rör Lego-displays - faktiskt - så det så.