Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Townhouse

Startat av Markus, 03 Februari 2015 kl. 15:55

Föregående ämne - Nästa ämne

Markus

Jag byggde ett townhouse till min lilla gata. så nu består den av tre hus. :)
Huset är i två plan samt vind. Jag har inte inrett huset ännu och ingen bor där... eller?

Det sägs att det spökar i det svarta huset på Rue de la Brique...

Anders67

Snyggt hus, även om det var ovanligt svart, taket är riktigt fint och till burspråket passar ju dom bitarna bra till. Om taket hade haft en annan färg hade nog intrycket inte blivit så msssivt svart.

Markus

Citat från: Anders67 skrivet 03 Februari 2015 kl. 18:53
Snyggt hus, även om det var ovanligt svart, taket är riktigt fint och till burspråket passar ju dom bitarna bra till. Om taket hade haft en annan färg hade nog intrycket inte blivit så msssivt svart.

Tackar  :)

Det är lite meningen att det ska vara väldigt svart.
Men jag förstår hur du tänker  ;)
Jag gillar svart  :D

Sockerbit

Snyggt, jag gillar också taket och burspråken!

SvanteOlof

Lite familjen addams. Stiligt
ordvits: studsmatta = 4186

Markus

Citat från: SvanteOlof skrivet 04 Februari 2015 kl. 16:47
Lite familjen addams. Stiligt

Tack  :)
Ja precis. Jag hade faktiskt gammaldags amerikanskt hus i tankarna när jag byggde. för övrigt gillar jag familjen Addams skarpt  :D

BeardedNerd

Även om det är svart kan det bli för mycket, det blir nästan monokromt. Jag skulle föreslå att du blandar mörkröda, bruna och svarta bitar till taket så blir det lite mer naturligt. I övrigt, riktigt elegant i sitt lilla format. Jag gillar det smarta användandet av stora bitar.

beguiristain

Tycker det är riktigt snyggt, som taget ur en Tim Burton-film. Du behöver absolut inte ändra på nåt  :)

Nybohov Creation Ltd.

Jag gillar att det inte enbart nya bitar i fasaden. Det är sällan byggnader är blänkande i verkligheten.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Markus

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 05 Februari 2015 kl. 09:13
Jag gillar att det inte enbart nya bitar i fasaden. Det är sällan byggnader är blänkande i verkligheten.

Tack  :D
Det var kul att du såg det. Det var medvetet blandat gamla och nya bitar för att få lite liv och se att byggnaden har några år på nacken.  :)

Peter S

Jag gillar! Såg också att du fick med en vålnad på en av dina fotografier som inte fastnade på de övriga negativen...