Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Daimyons attack

Startat av Wineyard, 20 Januari 2015 kl. 18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard

Under tidigt 1600-tal förbjöd europeiska handelsmän och missionärer, då shogunatet trodde att européerna kommit för att förbereda för en invasion av landet. Detta bygge är inspirerat av dessa händelser och visar några européer som sökt skydd i ett japanskt slott.

Kritik och kommentarer tas gärna emot!

Anders67

Fantastiskt snyggt, vi som var i uppsala fick se det live, men det är kul att se det i bild också. Gillar basen och hur den är byggd, variationerna i den vita fasaden, de små knivarna i muren och de vita jalusifönstren.
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Peter S

Finns inte så mycket att säga om den mer än att den är vansinnigt vacker! Hade möjlighet att se den live i Uppsala och den fick (naturligtvis) min röst. Googlar man på Edo+ castle så förstår man hur bra den är även jämfört med originalen... Grattis till ett fint bygge!

Sollan

swestar

Bra klossat, kul att ha sett den live i Uppsala också.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma

Jag håller också med föregående, verkligen ett snyggt bygge!

dalle

Kul att se den på bild. Såg den live i Uppsala och den är verkligen snygg.

Tie Fighter

Markus

Fantastiskt bygge!   :D

Jag längtar efter att få se gamla byggnader i Japan på riktigt. (Jag åker dit i mars.)
Jag känner mig verkligen inspirerad att bygga något Japan-relaterat igen  :)

Wineyard

Tackar :) Jag har tom. lyckats bli fronpage-ad på Eb :)

Du anar inte hur avundsjuk jag är @Markus. Var i Japan ska du fara?

Akhkharu

mechamike

Mycket snyggt.. imponerande bygge och kul tema!
?

Teabox

Mycket snyggt. Var roligt att få se i Uppsala. Bygget har många detaljer värda att studera.

Markus

Citat från: Wineyard skrivet 20 Januari 2015 kl. 22:14
Tackar :) Jag har tom. lyckats bli fronpage-ad på Eb :)

Du anar inte hur avundsjuk jag är @Markus. Var i Japan ska du fara?

Grattis!  Det är verkligen kul att se byggen från Swebrick som når internationella forum :)

Jag åker till Tokyo och är där några dagar. efter storstadsbesök blir det Shinkansen till Osaka och vidare färd till Kumano Kodo där jag tillsammans med familj och flickvän går pilgrimsfärd och bor på traditionellt Ryokan    :D