Nya färger för Lego baseplates 32x32 gamla utgår

Startat av mechamike, 20 Januari 2015 kl. 08:06

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Liten heads up, Lego förändrar sortimentet

Blå baseplates utgår, (är du en pirates fan så passa på att köpa det du behöver nu)
Green baseplates kommer ändra färg till bright green, Så gillar du grren så passsa på o köp nu)
Tan kommer finnas med i sortimentet fragment.
?

Risgrynsgrot

Märkligt att de tar bort Blåa baseplates nu med bland annat Pirates och det nya Police-temat med träsk-tema..

Tan passar perfekt för mig som funderat på att göra en Geonosis-arena :)

Teabox

Citat från: mechamike skrivet 20 Januari 2015 kl. 08:06
Green baseplates kommer ändra färg till bright green

Tråkigt att den traditionella gröna försvinner. Antar att de byt ut den för att anpassa färgen till friends-temat.

mssm

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 20 Januari 2015 kl. 09:57
Märkligt att de tar bort Blåa baseplates nu med bland annat Pirates och det nya Police-temat med träsk-tema..

Tan passar perfekt för mig som funderat på att göra en Geonosis-arena :)

Ja, och dessutom när Kustbevakning försvinner och ersätts med annat vattentema..

Peter S

Inget cb vikingar på blå baseplates då, med andra ord?

Larry Lars

Jag tycker det är väldigt positivt. Element som bara finns i få färger kan behöva skiftas ibland. Det skulle de göra oftare. Det kommer ändå inte vara svårt att få tag i blått och tråk-grönt på länge än.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Peter S

Själv förstår jag inte varför utbudet behövde behöver begränsas till två färger åt gången? Måste blå utgå för att tan kommer? Varför finns inte LBG i 32x32 när den finns i 48x48? Nej jag är inte odelat positiv till att tan äntligen kommer!

Nextuz

Citat från: Peter S skrivet 21 Januari 2015 kl. 09:00
Själv förstår jag inte varför utbudet behövde behöver begränsas till två färger åt gången? Måste blå utgå för att tan kommer? Varför finns inte LBG i 32x32 när den finns i 48x48? Nej jag är inte odelat positiv till att tan äntligen kommer!

Kostnad, lager hållning distrubiering, lagerhållning hos kuns, osv, osv...

Peter S

Citat från: Nextuz skrivet 21 Januari 2015 kl. 09:20

Med tanke på att Friends polybags kommer med 9 olika 40 kronorspåsar per år? Nä, den orsaken köper jag inte helt lätt. Drar dom in plattorna helt sparar dom isåfall ännu mer enligt ditt resonemang?

Nextuz

Citat från: Peter S skrivet 21 Januari 2015 kl. 09:28
Citat från: Nextuz skrivet 21 Januari 2015 kl. 09:20

Med tanke på att Friends polybags kommer med 9 olika 40 kronorspåsar per år? Nä, den orsaken köper jag inte helt lätt. Drar dom in plattorna helt sparar dom isåfall ännu mer enligt ditt resonemang?

Skillnaden där är att de har en helt annan försäljningsvolym på dessa polybags, så där haltade din jämförelse..

Ashman

Jag tror det är Nike som medvetet slopar alla sko-modeller efter några år, även om de är storsäljare. Detta gör att folk bunkrar sina favvolöpardojjor och Nike tjänar ännu mer pengar. Samma beteende ser man ju hos oss legobyggare.

Larry Lars

Citat från: Peter S skrivet 21 Januari 2015 kl. 09:28
Drar dom in plattorna helt sparar dom isåfall ännu mer enligt ditt resonemang?

Basplattor är en knepig produkt gissar jag. Samtidigt som den är en självklar och kännetecknande del av konceptet, så är det trots allt en något osexig sällanköpsvara.
Inget kidsen önskar sig i present direkt.

Förresten rörande att se så många här vara bekymmrade över vad de små skall placera sina byggen på. Vad en AFOL värd namnet skall med basplattor till har jag lite svårt att förstå. ;)

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Silence101

Citat från: Larry Lars skrivet 21 Januari 2015 kl. 21:48

Förresten rörande att se så många här vara bekymmrade över vad de små skall placera sina byggen på. Vad en AFOL värd namnet skall med basplattor till har jag lite svårt att förstå. ;)

ALLA bitar är användbara. Jag skulle vilja ha fler basplattor. Moduverse och allt vad det heter är ju ett alternativ till basplattor. Det ena kompletterar ju det andra.
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Peter S

Står inte alla cc-hus på en baseplate? Just wondering...  ::)

mechamike

Heads up!
Tan och de ljusgröna nya plattorna rapporteras ha problem med clutchpower, råkar ni ut för det vänd er till customer service direkt och påpeka detta.

Ambassadörs programmet kan tyvärr inte återmata kvalitetsproblem, sånt måste ske direct till customer service , det är på antalet anmäningar där som föranleder att man initierar undersökning och ev åtgärder.

Ps
(Nej de är INTE China tillverkade)
?